مدرک گرایی جامعه را متوقع می کند/ دانش آموزان نباید کلیشه ای آموزش ببینند

نطنز/اصفهان (پانا) - مشاور اجرایی مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان با تاکید بر این که تعلیم و تربیتی که مد نظر است این است که دانش آموزان نباید کلیشه ای آموزش ببینند، گفت: دانش آموزان باید سوال کنند و در بحث ها شرکت فعال داشته باشند و نه این که وادار به آموختن شوند.

کد مطلب: ۸۲۰۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
مدرک گرایی جامعه را متوقع می کند/ دانش آموزان نباید کلیشه ای آموزش ببینند

به مناسبت هفته معلم مراسم جشن بزرگ فرهنگیان با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در کانون شهید مطهری نطنز برگزار شد .

مشاور اجرایی مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در این مراسم گفت: وظیفه ما که رسالت بسیار سنگینی بر دوش داریم به عنوان معلم و شغل انبیا، وظیفه ای خطیر و سنگین است و به فرموده رهبر معظم انقلاب تمام ارگان ها وظیفه پشتیبانی از آموزش و پرورش را دارند .

محمد حمیدی افزود: پشتیبانی یعنی همه نهادها و سازمان ها از آموزش و پرورش حمایت کنند، دغدغه همه مسئولان، رسیدگی به وضعیت آموزش و پرورش نیز هست است اما اراده ای برای حل مشکلات آموزش و پرورش وجود ندارد .

وی با تاکید بر این که تعلیم و تربیتی که مد نظر است این است که دانش آموزان نباید کلیشه ای آموزش ببینند، تصریح کرد: دانش آموزان باید سوال کنند و در بحث ها شرکت فعال داشته باشند و نه این که وادار به آموختن شوند .

مشاور اجرایی مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: توهم و تعصب از جمله مدرک گرایی در جامعه ما رسوخ کرده است، مدرک گرایی جامعه را متوقع کرده و بعضی از آسیب های اجتماعی را ایجاد می کند که بالا رفتن نرخ طلاق از جمله آن است .

وی با تاکید بر این که مدرک گرایی اگر هم تراز با دانش نباشد سن ازدواج را نیز بالا می رود، بیان کرد: ما تحصیل کرده بیکار نباید تربیت کنیم، کنکور محوری یکی از توهمات غالب در جامعه است و نباید به سمت تربیت متخصصان ماهر اما روانی پیش برویم .

حمیدی گفت: کلاس های ما باید کلاس های آزاد باشد، هم معلم ما باید توانمند شود و هم دانش آموز، هر چقدر بتوانیم نیروی توانمند و دانش آموز توانمند تربیت کنیم به همان اندازه جامعه پویایی خواهیم داشت .

رضا چاوش پور مدیر آموزش و پرورش نطنز نیز در سخنانی با تبریک هفته معلم، مهم ترین فعالیت های انجام شده آموزش و پرورش نطنز در حوزه های مختلف، در سال ۹۶ را تشریح کرد .

از ۱۴ مدیر و معلم نمونه و همچنین از هفت بازنشسته فرهنگی در این مراسم تجلیل شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار