23 هزار نفر عضو سازمان دانش آموزی یزد هستند

یزد(پانا)- رئیس سازمان دانش آموزی یزد از عضویت 23 هزار نفر هم اکنون در گروه پیشتازان این تشکل خبر داد و گفت: در سال تحصیلی 93- 92، این تعداد هفت هزار و 500 نفر بود که در این مدت تعداد اعضا سه برابر شد.

کد مطلب: ۸۲۰۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
23 هزار نفر عضو سازمان دانش آموزی یزد هستند

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ تعداد دانش آموزان یزد در سال تحصیلی جاری 239 هزار نفر اعلام شد که در هزار و 800 واحد آموزشی مشغول تحصیل هستند.
"حسینعلی ملانوری" تعداد مربیان این نهاد را 800 نفر بیان کرد و افزود: استان یزد از لحاط جذب و سازماندهی دانش آموزان ، مقام سوم کشور را دارد.
وی اضافه کرد: نقش آفرینی دانش آموزان در زندگی اجتماعی و مشارکت آنها در فعالیت های گروهی از جمله اهداف سازمانی است.
وی اظهار کرد: سازمان یادشده با شعار همفکری، همدلی و همکاری اقدام به آموزش فعالیت های گروهی به دانش آموزان می کند و اعضا می آموزد چگونه در گروه های مختلف عضو شوند ، نقش ایفا کنند و همفکری داشته باشند .
ملانوری افزود: اصلی ترین هدف از عضویت دانش آموزان در این مجموعه دستیابی به تربیت اجتماعی آنهاست و برنامه های مدارس استان حول دانش آموز محوری، دانش آموز یاوری و مدرسه محوری تدوین شده است.
وی طرح های معلم یار ، یاران شاهد، یاوران امداد، سفیران سلامت ، یاران طبیعت، کتاب یار ، شهردار مدرسه و یاران طبیعت را از جمله طرحهای در حال اجرای در مدارس استان ذکر کرد.
وی در ادامه به اجرای طرح هر مدرسه یک خبرنگار خبر داد و گفت: در این زمینه کلاس های مختلفی در زمینه های خبرنگاری و عکاسی خبری برای دانش آموزان برگزار شد.
سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران ، 21 اردیبهشت ماه 78 با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل و فعالیت رسمی خود را در مدارس آغاز کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار