رئیس سازمان دانش آموزی استان یزد:

خانواده‌های یزدی در تحقق تربیت اجتماعی دانش‌آموزان مشارکت کنند

یزد (پانا)- رئیس سازمان دانش آموزی استان یزد از خانواده‌های یزدی خواست تا در تحقق هدف مهم تربیت اجتماعی به عنوان اصلی‌ترین اولویت سازمان دانش آموزی مشارکت کنند.

کد مطلب: ۸۲۰۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
خانواده‌های یزدی در تحقق تربیت اجتماعی دانش‌آموزان مشارکت کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، "حسین ملانوری" با تاکید بر اینکه همه برنامه‌های سازمان دانش آموزی با محوریت تربیت اجتماعی دانش آموزان پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: این هدف زمانی محقق خواهد شد که خانواده‌های یزدی به این مهم باور داشته باشند.

وی با بیان اینکه افتخار خانواده‌های یزدی و البته مسئولان آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی، صدرنشینی ۲۴ ساله دانش آموزان استان یزد در کنکور سراسری است، افزود: اما هیچگاه آسیب‌شناسی نشده که آیا دانش آموزان در کنار درس خواندن، چه مهارت‌هایی فرا گرفته اند.

ملانوری با تأیید اینکه عده زیادی از دانش آموزان به جز مهارت درس خواندن، مهارت دیگری حتی در مراودات ساده اجتماعی ندارند، بیان کرد: لازم است خانواده ها در تحقق هدف این سازمان که همان تربیت اجتماعی دانش آموزان است، مشارکت جدی داشته باشند.

وی عنوان کرد: اغلب خانواده های یزدی بیشتر به دنبال فعالیت های عینی و ملموس هستند و این قبیل فعالیت‌ها که منجر به موفقیت در کنکور می شود، برای آنها بیشتر حائز اهمیت است.

ملانوری تصریح کرد: کنکور در واقع اتفاق ناخوشایندی است که متاسفانه ملاک و معیار میزان موفقیت دانش آموزان است و نوجوانان ما را تک بعدی وارد اجتماع می کند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: نقش سازمان دانش آموزی، اتصال دانش آموز از کلاس درس به اجتماع است و در این مسیر تلاش می کنیم تا مهارتهای زندگی و اجتماعی در دانش آموزان تقویت شود و مربیان به عنوان راهبران تربیتی در کنار دانش آموزان حضور دارند.

وی یادآور شد: آمار دانش آموزان عضو سازمان دانش آموزی استان یزد در سال تحصیلی ۹۳ ـ ۹۲ حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر بوده که این میزان با حمایت‌های آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری به ۲۳ هزار و ۱۲۵ نفر رسیده است.

ملانوری همچنین از فعالیت ۸۲۴ مربی در سازمان دانش آموزی خبر داد و بیان کرد: ۷۰۰ نفر از این مربیان در دوره های آموزش ضمن خدمت، آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند.

وی همچنین به تشریح فعالیت های تشکل‌های مختلف در سازمان دانش آموزی پرداخت و از ادامه داد: اغلب تشکل‌ها در زیر مجموعه تشکل پیشتازان فعالیت می کنند که از جمله آنها می توان به یاران معلم، یاران شهدا، کتاب یار، خبرنگار، شهردار مدرسه، همیار انرژی، سفیران سلامت، ناجیان آب، همیاران سوادآموزی و ... اشاره کرد و برخی از این تشکل‌ها ویژه استان یزد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار