برگزاری نشست اتاق مشترک ایران-ایتالیا در اتاق یزد

یزد (پانا) - نشست همکاری با هدف گسترش اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری، تبادل اطلاعات برپایه دانش روز با حضور هیئت اتاق مشترک ایران-ایتالیا در اتاق بازرگانی یزد و با حضور معاون استاندار برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۰۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست اتاق مشترک ایران-ایتالیا در اتاق یزد

در نشست همکاری اتاق مشترک ایران-ایتالیا، به ظرفیت و پتانسیل استان یزد در زمینه گردشگری و همچنین سرمایه گذاری در راستای توریست سلامت و پزشکی اشاره شد.

در ابتدای این نشست احمد پورفلاح رئیس اتاق مشترک ایران-ایتالیا با ابراز خوشحالی از حضور در استان یزد اظهار داشت: واحدهای استان یزد سرحال و فعال و پویا هستند و این می تواند به توسعه ارتباطات تجاری منجر شود.

وی به معرفی اتاق مشترک ایران و ایتالیا پرداخت و با بیان اینکه از قدیمی ترین اتاق های اروپایی است ادامه داد: 5 هزار عضو داریم و در بدنه اتاق نیز واحدهایی چون فولاد مبارکه و مس سرچشمه فعال هستند.

رئیس اتاق مشترک ایران-ایتالیا با اشاره به ارتباطات خوب اتاق با سفارت ایتالیا عنوان رد: اتاق مشترکی نیز در کشور رم داریم و براساس پروتکلی که داریم در رفع مشکلات بنگاهاهای اقتصادی اقدام می کنیم.

وی همچنین به وجود چهار کمیسیون در اتاق پرداخت و افزود: علاوه بر اینکه در جمع آوری اطلاعات به اعضا فعالیت داشتیم، در مسائل سیاسی نیز به واسطه ارتباطات خوب با کنسولگری در سطح سفیر روابط دیپلماتیک داشتیم و مشکلی ایجاد نشده است.

پورفلاح با اشاره به اینکه پارامترهای دیگری نیز در تقویت و رشد و بالندگی اتاق مشترک تاثیر داشته اند اظهار داشت: کسب مقام دوم در اکسپو پس از 60 سال بسیار ارزشمند بوده و برای سال 2020 آماده می شویم تا رتبه بیاوریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش اتاق های بازرگانی در سطح استان ها عنوان کرد: دولتی ها نیز باید توجه بیشتری به بخش خصوصی کنند و رصد کنند تا بخش خصوصی چکار می کنند و ما هرچه تلاش می کنیم تا فاصله را کم کنیم می بینیم با وجود تمام دوستی ها حرف ما شنیده می شود اما خروجی ندارد و مورد توجه قرار نمی گیرد.

رئیس اتاق مشترک ایران-ایتالیا بیان داشت: انتظار داریم معاون استاندار که در این نشست است به استان را به عنوان بانی این تفکر قرار دهد، حیف است که یزد خواهر خوانده یکی از شهرهای ایتالیا نباشد و از اصفهان عقب بماند و برای ایتالیا افتخار است که یزد خواهرخوانده یکی از شهرها باشد.

وی افزود: تنها اتاقی هستیم که سهمیه ویزا از کنسولگری داریم و روزانه به 5 نفر تعلق می گیرد و برای هیات هایی که از شهرستان ها معرفی می شوند توافق شده تا خارج از این سهمیه به آن ها ویزا بدهیم.

پورفلاح با اشاره به لزوم توسعه فعالیت های دانش بنیان تصریح کرد: به استارتاپ ها و صنایع دانش بنیان اهمیت ویژه ای می دهم و اشخاصی را در این زمینه در اتاق مورد توجه قرار دادم که جوان بوده و میانگین سنی 35 سال را دارند.

یزد ظرفیت عظیمی در حوزه گردشگری دارد

رئیس اتاق یزد با ابراز خرسندی از حضور اتاق مشترک ایران-ایتالیا در استان و بهره مندی از تجارب و تجربیات جدید در بخش خصوصی اظهار داشت: یزد در مجموع استانی است که قلب استراتژی ایران است و با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط طبیعی بالغ بر 3 هزار واحد صنعتی با اشتغالزایی 100 هزار نفر دارد.

محمدرضا قمی افزود: علی رغم اینکه 1.1 جمعیت کشور در یزد است اما 4.4 تولیدات صنعتی کشور در یزد است و در بحث تجارت در کشور رتبه هفتم را داریم و در بحث معدن نیز دوم هستیم و استانی هستیم که پتانسیل های صنعتی معدنی و گردشگری و حتی خدماتی نیز جایگاه خوبی دارد.

وی بیان داشت: مدیران جدید استان نیز با تمام وجود در کنار بخش خصوصی هستند و در امر سرمایه گذاری کمال همکاری را دارند و موانع قانونی اگر باشد رفع می کنند و به نظرم بخش خصوصی باید در داخل و خارج استان بهره مندی داشته باشد.

رئیس اتاق یزد ادامه داد: ثبت جهانی نیز موقعیت و پتانسیل خوبی را برای سرمایه گذاری آماده کرده است و می توان به طور مشترک بهره مندی داشت و توریست درمانی را نیز توسعه داد که یزد از استان های به نام در این عرصه است.

وی اضافه کرد: بخش معدن نیز امکانات وسیعی دارد اما در شرایط فعلی توصیه دارم تا مدیران استان هستند در حوزه گردشگری برای رسیدن به نتیجه و برداشت سریع اقدام شود و در راستای اهداف سال بهره برداری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار