بورس واکنش منفی به خروج آمریکا از برجام نشان نداد

شاخص کل بورس در نخستین روز پس از خروج آمریکا از برجام ۸۵ واحد تقویت شد

تهران (پانا) - معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی نظاره‌گر تابلوی معاملات سهام یک روز پس از اعلام خروج آمریکا از پیمان برجام بودند که علی‌رغم فشار فروش در اغلب نمادهای معاملاتی، حمایت حقوقی‌ها و صندوق‌های تثبیت و توسعه مانع از برهم خوردن تعادل بازار شد.

کد مطلب: ۸۲۰۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
بورس واکنش منفی به خروج آمریکا از برجام نشان نداد

به گزارش سنا، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز چهار شنبه 19 اردیبهشت ماه 97 با افزایش 85 واحدی روی رقم 93 هزار و 691 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 141 واحدی عدد 16 هزار و 496 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 193 واحدی به رقم 99 هزار و 589 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 56 واحدی به رقم 66 هزار و 697 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 203 واحدی عدد 198 هزار و 754 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 8 واحدی روی رقم یک هزار و 70 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی پالایش نفت بندر عباس با 52 واحد ، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 39 واحد و ارتباطات سیار ایران با 36 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های فولاد مبارکه با 74 واحد، پالایش نفت اصفهان با 15 واحد و سایپا با 11واحد کاهش بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 466 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از دو میلیارد و 37 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 66 هزار و 816 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان سبزوار، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، بازرگانی و تولیدی مرجان‌کار، شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی، اوراق قرارداد اختیار خرید و فروش سهام البرز دارو، البرز دارو، حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری ساختمان ایران از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های آلومینیوم ایران، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، لوله و ماشین‌سازی ایران، ایتالران، شیر پاستوریزه پگاه فارس، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، شیرین دارو، حق تقدم سهام شرکت‌های لعاب ایران، نیروکلر، بیمه ما، سیمان فارس نو، معادن منگنز ایران، بیمه آسیا، صنعتی دریایی ایران متوقف شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار