حافظ نوجوان قرآن : از بچگی آرزو داشتم که حافظ قرآن بشوم

بیرجند (پانا) - حافظ نوجوان قرآن گفت : از بچگی آرزو داشتم که حافظ قرآن بشوم و حتی زمانی که مدرسه داشتم ، تابستان به کلاس حفظ قرآن می رفتم.

کد مطلب: ۸۲۰۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
حافظ نوجوان قرآن : از بچگی آرزو داشتم که حافظ قرآن بشوم

فاطمه زهدا دلدار دانش آموز پایه نهم محصله در دبیرستان تزکیه شهرستان بیرجند است و حافظ ده جز قرآن که به تازگی موفق به کسب رتبه اول در مسابقات شهرستانی و کسب رتبه سوم در مسابقات استانی شده است دراین رابطه مصاحبه ای خواندنی بااین نوجوان ترتیب داده ایم که درادامه می خوانید:

چه عاملی شما را تا این حد به حفظ قرآن علاقه مند کرده بود؟

از بچگی آرزو داشتم که حافظ قرآن بشم و حتی زمانی که مدرسه داشتم ، تابستونشو به کلاس حفظ می رفتم.

مشوقان اصلی ات در حفظ چه کسانی بودند؟

خانواده ام و بیشتر از همه مادر و پدرم در حافظ شدن من نقش مهمی داشتند و خیلی بهم کمک کردند و از همین جا پیشونی هردوشون رو می بوسم .

فکر می کنی رمز موفقیت تو در حفظ قرآن چه چیزی بوده است؟

توکل بر خدا، صبر، تلاش، کوشش

الان به عنوان یک حافظ قرآن چه احساسی داری؟

خوشحالم از اینکه حافظ شدم ومی دونم که مسئولیت من در برابر کارهام بیشتر شده است.

الگوی شما در زندگی چه کسانی هستند؟

​من خیلی دوست دارم که همانند بانوی اسلام، مادر تمامی مؤمنان، همسر پیامبر عزیزمان، ام المؤمنین عایشه باشم و همین طور خیلی دوست دارم همانند دخت نبی اکرم (ص)، حضرت فاطمه(رض) باشم. انشاالله که روزی برسه قسمتی کوچک از وجود گهربار این دو عزیز باشم.

به نظر شما زندگی با قرآن مجید چه تاثیری بر روی زندگی شما گذاشته است؟

من امتحان کردم روزیکه قرآن می خونم خداوند اون روز بیشتر کمکم می کنه ، روحیه شادتری دارم ، اون روز احساس می کنم خدا بیشتر به من نزدیک شده و اون روز برکت بیشتری وارد زندگیم می شه.

برای علاقه مندان به حفظ چه پیشنهادی داری؟

برای حفظ کردن قرآن نیازی به فکر کردن نداریم ، نیازی نداریم که بگیم تو جوانی و می توانی و از من گذشته و برای حفظ قرآن هیچگاه دیر نیست . همون موقع که احساس کردی به حفظ علاقه داری به دنبالش برو ! به ندای دلت گوش کن ، همونطور که خدا می گه : از تو حرکت ، از من برکت . تو خودت شروع کن خدا خودش کمکت می کنه.

به نظر شما چه ساعاتی برای حفظ قرآن خوب است ؟ نوع مکان هم نقشی در بهتر حفظ کردن دارد؟

هر زمانیکه آدم احساس راحتی و آرامش کند و بداند که روح و روان او از هر حالتی سبک و آرام است به نظر شخصی من از یک ساعت قبل از اذان صبح تا یک ساعت بعد از نماز صبح، بهترین زمان برای بهتر یادگیری است. زیرا در طول شب مغز ما استراحت کرده و داده هایی که ما بهش می دیم رو بهتر دریافت می کنه و در مورد مکان هم به نظر من مکانی که از قبل انتخاب کرده ایم و به آن عادت کرده ایم بهتر است زیرا ممکن است مکانمان را که عوض کنیم حواسمان پرت شود، مانند کسی که عادت کرده همیشه یکجا بخوابد و زمانیکه رختخواب و محل خواب خود را تغییر می دهد، احساس ناراحتی می کند.

هدف شما از حفظ قرآن چه بود؟

رسیدن به سعادت و کمال و رسیدن به درجات برتر و اگر انشاالله خداوند متعال این توفیق را به من بدهد همنشینی با پیامبر اکرم (ص) در بالاترین درجات بهشت. آمین.

چه توصیه ای به هم سن و سال های خودتان داری؟

می خوام بهشون بگم که همه چیز تو این دنیا تموم و خلاصه نشده، اون دنیا هم هست. بیایم به خدا بیشتر نزدیک بشیم و کلام مقدسش رو که برای ما نازل کرده قدرشو بدونیم، اونو تلاوتش کنیم و درکش کنیم. سعی کنیم با آیه های قرآن زندگیمونو نورانی و روشن کنیم و سعی کنیم به خدا بیشتر نزدیک بشیم و قدر و منزلت خودمون رو هم بیشتر بدونیم چونکه خداوند ما رو خلیفه و جانشین خودش روی زمین آفریده است.

حرف آخر...

و در آخر از همه کسانی که منو کمکم کردن و تشویقم کردن برای حفظ کمال تشکر را دارم و همینطور از معلمین عزیزم هم کمال تشکر را دارم و از همین جا به خاطر محبت هاشون و کمک هاشون دستشون رو می بوسم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار