داستان یک فیلم اکران نشده در نمایشگاه کتاب

تهران (پانا) - جلیل سامان فیلمنامه نویس و کارگردان، نسخه جدیدی از کتاب «وقت بودن» را در انتشارات کتابستان روانه نمایشگاه کتاب کرد.

کد مطلب: ۸۲۰۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
داستان  یک فیلم اکران نشده در نمایشگاه کتاب

رمان «وقت بودن» بر اساس فیلم سینمایی با همین نام نوشته شده است که در سال ۸۷ ساخته شد و توانست در چندین جشنواره معتبر جوایزی از جمله بهترین فیلم‌نامه جشن خانه سینما، سیمرغ زرین بهترین فیلم‌نامه اول جشنواره فیلم فجر و همچنین دیپلم افتخار بهترین فیلم‌نامه و بهترین بازیگر نقش اول جشنواره فجر را به دست آورد.

با این حال بعد از این موفقیت‌ها، فیلم سینمایی «وقت بودن» به دلایل نامعلوم یک دهه است که امکان اکران عمومی و حضور در جشنواره‌های بین‌المللی را نداشته است.

سامان نگارش این رمان را یک سال بعد از تولید فیلم به پایان و تابستان 95 نیز آن را به چاپ رساند و حالا با گذشت این مدت زمان از چاپ اول کتاب، با توجه به نظرات مخاطبان و دیدگاه های خود نویسنده، چاپ جدیدی که تعداد صفحات آن افزایش یافته، نوع روایت تغییر کرده و به ویژه شخصیت ها شرح و بسط بیشتری پیدا کرده اند، روانه نمایشگاه کتاب شده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

«لحظه ای در حیاط ایستاد. کمی دقت کرد. صدای مائده از سمت تنور می آمد. داشت هیزم می شکست. ناگهان جان محمد دستش را در هوا گرفت و تبر را ربود. مائده جیغ خفیفی کشید.

- بده! کار تو نیست.

جان محمد با سر و صورت بسته شروع کرد به هیزم شکستن. مائده خشکش زده بود:

- جان محمد؟!

تبر زدن شوهرش را می شناخت. جان محمد با تمام قدرت با تبر افتاد به جان کنده هیزم. انگار می خواست عقده ء تمام این هشت سال را بر سر آن کنده ء بی جان خالی کند. چند دقیقه ای طول کشید و بالاخره از نفس افتاد. نشست روی زمین و ناله را سر داد. دستار را باز کرد و مائده تازه چهره ء برافروخته اش را دید.

- جان محمد!

این را با چنان لحنی گفت که از «عزیزم» برای جان محمد خوش تر بود. هق هق اش بیشتر شد. مائده آب آورد و جان محمد دستی که لیوان را به سوی او گرفته بود، بوسید و به سوی خود کشید.»

«وقت بودن» درانتشارات کتابستان به چاپ رسیده و جلیل سامان جمعه 21 اردیبهشت ساعت 17 در محل این نشر واقع در راهرو 22 شبستان نمایشگاه کتاب برای جشن امضای کتاب حاضر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار