معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل:

اثر هنرمند اردبیلی به مرحله داوری شورای جهانی صنایع دستی راه یافت

اردبیل (پانا) - معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از راهیابی اثر هنرمند عنبرانی آرزو صادقی به مرحله داوری شورای جهانی صنایع دستی خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۰۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
اثر هنرمند اردبیلی به مرحله داوری شورای جهانی صنایع دستی راه یافت

علیرضا دباغ عبداللهی در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: برنامه داوری شورای جهانی صنایع دستی از بین آثاری که سال 96 موفق به اخذ نشان ملی در کشور شده بودند فقط 9 اثر از هشت استان در کل کشور برای این برنامه انتخاب شده‌اند.

وی افزود: یکی از این آثار، گلیم بافته شده توسط آرزو صادقی است که حضور آن در برنامه داوری شورای جهانی صنایع دستی خود افتخاری بزرگ برای صنایع دستی استان است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: در مرحله داوری هم با اخذ نشان شورای جهانی، توانمندی صنعتگران صنایع دستی استان اردبیل اثبات شود.

دباغ عبداللهی گفت: شورای جهانی صنایع دستی در راستای تقویت ارتباط میان هنرمندان صنایع دستی سراسر جهان، تشویق، یاری رسانی و ارائه مشاوره به آنان در حوزه شیوه‌های درآمدزایی، کاربردی‌سازی و به روز کردن صنایع دستی در عین حفظ میراث گذشتگان و استفاده از فناوری‌های مدرن در راستای دستیابی به بازارهای جدید، بنیان نهاده شد.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی شورای جهانی این صنعت، صنایع دستی و هنرهای سنتی، به صورت بخشی از حیات فرهنگی و اقتصادی ملت‌ها، مورد توجه قرار گرفت و این شورا، در ابتدا با شمار محدودی از اعضا، کار خود را آغاز کرد اما هم‌اکنون، 90 کشور جهان را تحت پوشش دارد که دبیرخانه این شورا در شهر آمستردام هلند واقع شده و کشور ایران نیز عضو این مجموعه است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: برنامه داوری شورای جهانی صنایع دستی هر دو سال یک بار انجام می‌شود که در سال 2016 در کویت ایران موفق به اخذ هشت نشان جهانی صنایع دستی شده است.

دباغ عبداللهی افزود: در سال 97 نیز این برنامه داوری به میزبانی ایران انجام خواهد شد و از کشورمان از هشت استان اردبیل، آذربایجان شرقی، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، گلستان، گیلان و خوزستان، 9 اثر مجوز حضور در این داوری را اخذ کرده‌اند و این آثار از بین هشت هزار اثر در کل کشور انتخاب شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار