در گفت‌وگو با پانا

تقوی، کارشناس اقتصادی: اروپا جای خالی آمریکا را در برجام پر می‌کند

تهران (پانا) –- کارشناس اقتصادی می‌گوید اروپا جای خالی آمریکا را در برجام پر می‌کند و به نظر می‌رسد این عزم می‌تواند منجر به جلوگیری از مشکلات اقتصادی نظیر آنچه پیش از انعقاد برجام وجود داشت، شود.

کد مطلب: ۸۲۰۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
تقوی، کارشناس  اقتصادی: اروپا جای خالی آمریکا را در برجام پر می‌کند

مهدی تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا با تاکید براینکه وضع اقتصادی ایران با خروج آمریکا از برجام به دوران پیش از برجام و دولت احمدی‌نژاد باز نمی‌گردد، اظهار کرد: تجربه خرید هواپیمای تی آرآی از فرانسه و بوئینگ در دوران پس از تحریم نشان داد که اروپا می‌تواند نقش مهمی در تسهیل روابط تجاری با ایران ایفا کند.

وی افزود: بلافاصله پس از اظهارات ترامپ اتحادیه اروپا در موضع صریح خود از ماندن در برجام و عمل به تعهدات این معاهده خبرداد و به نظر می‌رسد این عزم می‌تواند منجر به جلوگیری از مشکلات اقتصادی شود.

این کارشناس اقتصادی اظهار کرد:‌ اروپایی‌ها درباره یکی از مهمترین مشکلات اقتصادی کشور که روابط بانکی است نیز می‌توانند موثرتر و فعالانه تر عمل کنند و به تسهیل ارتباطات بانکی ایران با سایر کشورها منجر شوند اما همه این تدابیر منوط به آن است که اروپایی‌ها در این زمینه برنامه‌ریزی دقیق و زمان‌بندی‌شده داشته باشند.

وی تصریح کرد: اتحادیه اروپا اعلام کرد که کماکان بر برجام پایبند است و به همین دلیل در تامین یورو در کشور با مشکلی مواجه نخواهیم شد بنابر این بازار ارز با نوسان قابل ملاحظه‌ای مواجه نخواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار