لاریجانی در گزارشی از جلسه غیرعلنی دیروز مجلس درباره گرانی‌ها:

سیاست‌ها به گونه‌ای نباشد که به بازار شوک وارد شود/ارز مرجع کافی به بخش دارو اختصاص داده شود

خبرگزاری پانا: رئیس مجلس شورای اسلامی از مسئولان اقتصادی دولت خواست به گونه ای هوشمندانه سیاست ها و تدابیر را اتخاذ کنند تا به بازار شوک وارد نشود.

کد مطلب: ۸۲۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علی لاریجانی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک فرا رسیدن ۱۸ اردیبهشت، سالروزد آزادی هویزه، گفت: آزادی هویزه قهرمان را به ملت ایران و مردم شریف هویزه و دشت آزادگان تبریک می گویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره جلسه غیرعلنی دیروز نمایندگان مجلس با مسئولان اقتصادی دولت توضیح داد: روز گذشته جلسه نسبتا مفصلی در موضوع مهم اقتصادی کشور و به خصوص گرانی‌های اخیر با وزرای مربوطه داشتیم و وزیران صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی و رئیس بانک مرکزی دراین جلسه حضور داشتند و نقطه نظرات خود را در مورد شرایط اقتصادی کشور بیان کردند.

وی افزود: در این جلسه چهار نفر از روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و هشت نفر از نمایندگان نیز صحبت کردند و دغدغه مجلس در مورد گرانی‌های اخیر در حوزه کالاهای اساسی و مایحتاج مردم نظیر افزایش قیمت بی‌رویه روغن و برخی مواد اولیه مورد نیاز دامداری ها را طرح کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: توضیحات مسئولان اقتصادی دولت مطرح شد و روشن است که باید در این موارد اهتمام جدی داشته باشند که هم از نظر قیمت ارز مرجع به مسائل توجه شود و با برنامه ریزی قبلی در این زمینه ورود کنند و هم از نظر ترخیص کالاها با سرعت بیشتری عمل شود تا چنین مسائلی در کشور به وجود نیاید.

لاریجانی تاکید کرد: مسئولان باید در مدیریت صحنه از نظر سیاست ها از تدبیری هوشمندانه برخوردار باشند تا بی جهت به بازار شوک وارد نشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از نکات مهم دغدغه نمایندگان که در توضیحات مسئولان اقتصادی نیز دیده می شد، این بود که باید درکنترل نقدینگی اهتمام جدی شود و محور اصلی کار، کنترل تورم باشد که این امر با کنترل نقدینگی و هدایت آن به سمت تولید امکان پذیر است.

این نماینده مردم در مجلس نهم بیان کرد: بخش های تولیدی کشور هم از نظر ارز مورد نیاز و هم از نظر سرمایه در گردش باید از تسهیلات لازم برخوردار شوند واز این نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت باید اهتمام بیشتری داشته باشد و از سایر بخش ها کمک بگیرد تا بخش های تولیدی کشور بتوانند سرپا باشند و به فعالیت خود ادامه دهند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس نهم، ادامه داد: نمایندگان در مورد دارو و نیازهای این بخش و تجهیزات پزشکی دغدغه هایی داشتند و لازم است این مسائل به موقع تدبیر شود و ارز مرجع کافی به آن اختصاص پیدا کند.

لاریجانی گفت: کمیسیون های مربوطه در مجلس باید در هفته بعد جلساتی درباره این موضوع داشته باشند و پیگیر تحقق مطالبی که دیروز مطرح شد، باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر نتایج کمیسیون های تخصصی مجلس آماده شود، یک جلسه دیگر با تیم اقتصادی دولت برگزار خواهیم کرد.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار