طرح تفصیلی شهر ارومیه با بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است

ارومیه (پانا)- رییس کمیسیون عمران ، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر از پیشرفت فیزیکی بیش از 95 درصد طرح تفصیلی شهر ارومیه خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۰۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح تفصیلی شهر ارومیه با بیش از 95 درصد  پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است

عادل فتاحی، رییس کمیسیون عمران ، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به آغاز مطالعات طرح جامع تفصیلی ارومیه از سال 91 اظهار داشت: طرحی که قرار بود راه و شهرسازی در سال 82 مطالعه و بعد از تصویب در شورای عالی معماری و شهرسازی وارد فاز اجرایی کند، اما اکنون با تاخیر 15 ساله روند مطالعاتی خود را طی می کند، طرح جدیدی که در آن بر روی توسعه عمودی شهر تمرکز بیشتری شده ست.

فتاحی افزود: در این طرح تمرکز بیشتر برروی توسعه عمودی شهر است و از آن جایی که چارچوب و قوانین آن از معماری و شهر سازی جدا نیست، باید به بحث ترافیکی و فرصت های سرمایه گذاری بیشتر توجه کرد.

به گفته فتاحی در طرح تفصیلی نیاز های اجتماعی ، اقتصادی، فرهنگی و شهر سازی و تامین سرانه فضای شهری با کاربری های مختلف تامین ومطالعه می شود و همچنین در این طرح وضعیت توسعه شبکه معابر شهری بر حسب سطح سرانه مطالعه و در قالب یک سند با چشم انداز ده ساله به امضای مسئولان شهر در کمیسیون ماده پنج رسیده و پس از آن در شورای عالی شهر سازی و معماری به تصویب می رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار