مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 تبریز: جشنواره جابربن حیان دانش آموزان را خلاق و پرسشگر بار می آورد

تبریز(پانا)- مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 تبریز گفت: جشنواره جابربن حیان سبب می شود تا دانش آموزان حس پرسشگر و کنجکاوی خود را تقویت کرده و با هم کار کردن را یاد بگیرند.

کد مطلب: ۸۲۰۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 تبریز: جشنواره جابربن حیان دانش آموزان را خلاق و پرسشگر بار می آورد

زرین رادبه در آیین افتتاح هشتمین جشنواره استانی پژوهش های علمی دانش آموزان دوره ابتدایی (جابربن حیان) در سالن اجتماعات پژوهش سرای دانش آموزی آذربایجان ناحیه 3 تبریز با تاکید بر هدایت مهارت های حوزه شناختی به حوزه مهارت های بین فردی در بین دانش آموزان گفت: تا زمانی که کودکان و نوجوانان ما ابتکار و نوآوری و توانایی مبادرت به انجام کار را نداشته باشند به صورت متعادل رشد نخواهند کرد و در فردای جامعه نمی توانند نقش آفرینی کنند.

وی ادامه داد: جشنواره جابربن حیان نیز دقیقا بر همین راستا طراحی شده تا دانش آموزان با یکدیگر رقابت سالم داشته باشند و حس پرسشگر و کنجکاوی خود را تقویت کرده و با هم کار کردن را یاد بگیرند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 تبریز اضافه کرد: این جشنواره به کودکانمان کمک می کند تا از سنین پایین حل مساله و کار گروهی را یاد بگیرند و همچنین این جشنواره در کنار تقویت مهارت ها نیز به یادگیری دروس کمک می کند.

رادبه تصریح کرد: اولیا و مربیان باید به این امر توجه داشته باشند که در این میان فقط باید تسهیل گر و راهنما باشند و نباید به جای دانش آموزان کار کنند.

وی گفت: در کشورهای توسعه یافته نقش معلم حل مساله نیست بلکه ایجاد مساله است تا حس کنجکاوی، پرسش گری و پژوهشگری را تقویت کنند.

وی افزود: با این روش انسان هایی متعادل و متوازن و بر اساس سند تحول بنیادین و خلاق، توانمند و ماهر تربیت خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار