بیانیه مجلس درباره خروج ترامپ از برجام

تهران (پانا) - جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای به اقدامات شب گذشته ایالات متحده آمریکا مبنی بر خروج از توافق جامع هسته‌ای و بازگرداندن تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان واکنش نشان دادند و آن را محکوم کردند.

کد مطلب: ۸۲۰۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه مجلس درباره خروج ترامپ از برجام

متن بیانیه به شرح زیر است؛

«ملت عظیم‌الشان ایران اسلامی، رئیسجمهوری گستاخ ایالات متحده آمریکا برخلاف قواعد بین‌المللی از برجام خارج شد و نشان داد دولت آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی مرتجعین عرب و منافقین در یک جبهه علیه ملت ایران قرار دارند. جمهوری اسلامی ایران همواره ضمن تاکید بر صیانت از حقوق هسته‌ای خود بر عنصر دیپلماسی و تعامل با دنیا تاکید کرده است و در این عرصه یک بار دیگر حقانیت ملت ایران و امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب اثبات شد. آمریکا قابل اعتماد نیست. امروز این بی‌اعتمادی از مرزهای ایران اسلامی عبور کرده و بر دیرباوران عرصه جهانی نیز ثابت شده است که ایالات متحده آمریکا حتی قواعد بین‌المللی را نیز بر نمی‌تابد. بی‌تردید امروز آزمون بزرگ برای جهانیان علی‌الخصوص کشورهای اروپایی امضاکننده برجام و روسیه و چین می‌باشد که آیا در مقابل زیاده‌خواهی رییس‌جمهور آمریکا خواهند ایستاد تا از این طریق راه مذاکره و تعامل در دنیا همچنان گشوده باشد و یا اینکه کفه به سمت انحصارطلبی و زورگویی خواهد چرخید.

ما به عنوان نمایندگان ملت بزرگ ایران در کنار دولتمردان‌مان با دقت رفتار کشورها را رصد می‌کنیم و بی‌تردید مبتنی بر اصول حاکم بر سیاست خارجی یعنی عزت، حکمت و مصلحت و منافع ملی و قانون اقدام متقابل تصمیم خواهیم گرفت. بی‌تردید مسیر نجات‌بخش کشور با تاسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در وحدت همه مسئولان کشور به اتحاد کشور می‌باشد و ظرفیت‌های ایران اسلامی با مدیریت منسجم در درون کشور و تغییر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تقویت اقتصاد ملی و ترویج کالای ایرانی می‌تواند ما را از این بحران عبور دهد. آن روزی که پرونده هسته‌ای ما را به شورای امنیت بردند و تلاش کردند ایران را از این مسیر منزوی کنند موفقیتی به دست نیاوردند تا برسد به روزی که همه عقلای دنیا و بسیاری از کشورها و حتی هم‌پیمانان سنتی آمریکا مسیر ترامپ را غلط می‌دانند و ملت ما یک بار دیگر همانند دوران دفاع مقدس خواهند گفت که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند. آن روزی که به ناحق پرونده هسته‌ای ما را به شورای امنیت بردند و تلاش کردند ایران را از این مسیر منزوی کنند موفقیتی حاصل نکردند. این فرصت گشوده پیش‌روی ما جهت استفاده از ظرفیت‌ها و مقررات داخلی است که باید همه این فرصت را با وحدت محترم بشماریم.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای اجرای ماده ۳ برجام از دولت می‌خواهیم برنامه خود را برای اقدامات متناسب و متقابل با خروج آمریکا از برجام به مجلس شورای اسلامی گزارش دهد و نسبت به اجرای آن اقدام کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار