رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان : جامعه ما امروز نیاز مند افراد کارآفرین و دارای مهارت است

دیواندره(پانا)-رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در جمع معلمان دیواندره با بیان اینکه جامعه ما امروز نیازمند افراد کارآفرین و دارای مهارت است؛ از معلمان و مدیران مدارس خواست با نوآوری به پرورش خلاقیت ها کمک و جوانان کارآفرین تربیت کنند.

کد مطلب: ۸۲۰۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان :  جامعه ما امروز نیاز مند افراد کارآفرین و دارای مهارت است

بهرام نصرالهی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان روز گذشته در مراسم گرامیداشت هفته معلم گفت: تربیت انسان ها و ارتقای سطح فرهیختگی آن ها بر عهده معلمین است و معلمین انسان ها را تحویل جامعه می دهند و نسل های آینده را می سازند که اگر از این منظر نگاه کنیم پرورش انسان ها و پرورش نسل جدید بهترین رکن توسعه یافتگی هر جامعه است.

بهرام نصرالهی زاده گفت: نقش و جایگاه معلم در تربیت انسان ها و چگونگی تربیت از هر مقوله ای در جامعه مهم تر است و همه مسائل جامعه به شکل دهی و ساختار شخصیتی نسلی که از کلاس درس خارج می شود بر می گردد.

نصراللهی زاده اظهار داشت: اگر از این منظر ارزیابی می کنیم که ما نسلی تربیت کنیم به تنوع باور داشته باشد، حقوق دیگران را رعایت کند، توسعه گرا باشد، شهروندی باشد که به عقاید، رای و نظر دیگران احترام بگذارد؛ آن وقت خواهیم دید که چه رسالت سنگینی بر دوش معلمان عزیز است.

وی ادامه داد: سهم معلم در ساختن جامعه با هیچ قشر و گروه دیگری قابل مقایسه نیست معلمان تلاش کنند تا جامعه ای با نشاط، امیدوار و جامعه ای که بتواند مسائل خودش را حل کند را برای آینده تربیت کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با بیان اینکه هرم آموزشی ما باید تغییر کند؛ افزود: ما امروز حدود صد هزار دانشجوی مقطع دکترا داریم که متاسفانه فارغ التحصیلان مدارس و دانشگاه ها با مدرکی که کسب می کنند کمترین مهارت در کارآفرینی و اشتغال دارند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در رده های میانی در تربیت تکنسین و فارغ التحصیلان دارای مهارت دچار مشکل هستیم به طوری که امروز در حوزه اشتغال بحران جدی که با آن مواجه هستیم بحث کارآفرینی است که بخشی از آن متاسفانه در نظام آموزشی شکل گرفته است.

بهرام نصرالهی زاده اذعان کرد: بازنگری نظام آموزشی باید از مدارس شروع شود و همه ما کمک کنیم تا به مهارت آموزی در مدارس استان بیشتر توجه شود، با توجه به نیاز استان رشته هایی که بازار کار دارد و دانش آموز فارغ التحصیل ما می تواند با مدارک پایین نیز کارآفرینی و ایجاد اشتغال کنند بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نصراللهی زاده اظهار داشت: این حرکت باید از خود بدنه شروع شود مدیریت شهرستان و مدیران مدارس با نوآوری به پرورش خلاقیت ها کمک و جوانان کارآفرین را تربیت کنند چرا که جامعه ما امروز نیاز مند افرادی کارآفرین و دارای مهارت است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود گفت: غفلت بزرگی که در بحث توسعه ایجاد شد توسعه را تعمیم دادیم به سنگ روی سنگ گذاشتن، ساختمان های مجلل درست کردن ماشین های شیک سوار شدن و اینها را جزو مظاهر توسعه دیدیم ولی یادمان رفت که اینها باید در اختیار انسان ها قرار گیرند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان خاطرنشان ساخت: برنامه کاری آموزشی سال جدید با همکاری فرمانداری و آموزش و پرورش تدوین برای سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال کنند ما هم پروژه های آموزشی بویژه احداث و تجهیز هنرستان ها را در اولویت قرار می دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار