* کامبیز نوروزی

دفاع از کشور در برابر جهان ستیزی ترامپ

یکم: «جهان ستیزیِ تمام عیار» شاید از بهترین اوصافی است که می توان برای سخنرانی ترامپ برای خروج از برجام بکار برد. او فقط دروغهایی مثل منسوب کردن طالبان و داعش به ایران، بمباران سفارتخانه های آمریکا از سوی ایران نگفت، فقط دولت ایران را به باد پرخاشهای کینه توزانه خود نگرفت، او فقط به ملت ایران توهین نکرد، او فقط رژیم خونریز اسرائیل را در آغوش نگرفت، دونالد ترامپ فقط ندای پنهان ایجاد آشوب و جنگ در خاورمیانه سر نداد. دونالد ترامپ نظم بین الملل و حقوق بین الملل را زیر پا له کرد و به صراحت اعتبار هر تعهدی را از بین برد و فقط به زور و تهدید استناد کرد.

کد مطلب: ۸۲۰۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد

دوم: مشکلات داخلی زیادی داریم. اگر همه ما عرضه ای داریم در داخل، دیر یا زود آنها را حل خواهیم کرد. این مشکلات به جای خود؛ اما آنچه قطعی است سیاست ترامپ در صورت پیشرفت و موفقیت حاصلی جز ویرانی برای کشور نخواهد داشت. کسی که کشور ملت متبوع خود را به هر انگیزه ای به دولت دیگری بفروشد، یا توهم نجات با کمک دولتی خارجی داشته باشد که سابقه اش جز ایجاد فقر و بیماری و کشتار در ملل دیگر نشان نمی دهد، سزاوار هر ناسزایی است. فرهنگ همه ملتها به چنین کسانی لقب شایسته وطن فروش می داند که لکه های سیاه و شرم آور تاریخ هر ملتی است.

سوم: کسانی که در داخل با شکاف اندازی ها میان اقشار مردم و نفی و طرد صادق ترین نیروهای دلسوز کشور و تحقیر مردم و ایجاد نارضایتی در مردم، اسباب تفرقه و شقاق و شکافهای عمیق فراهم می کنند، کسانی که بخش های زیادی از جامعه را به غریبه هایی بدل کرده اند که باید دور نگه داشته شوند و از دایره حیات اجتماعی و سیاسی به بیرون پرتاب شوند، جریانهایی که در رقابت سیاسی بنیادهای کشور را با مخاطره مواجه کرده اند، توجه داشته باشند که در صورت اصرار بر این روش ها کشور در معرض آسیبهای فراوانی خواهد بود. این جریانها خوب است توجه کنند که با اصلاح این قبیل رفتارها می توانند اتحادی در مردم بیافرینند که دوای هردردی است.

چهارم: هرچه باشد اما درهرحال، دفاع از ملت و کشور در برابر سلطه جویی هر دولت خارجی یک وظیفه ملی است. ما هرچه منازعه و مشکل در داخل داریم، به خودمان مربوط است. نه هیچ بیگانه. بگذارید مشارکت و حضور واقعی همه دلسوزان کشور در این میدان تازه، امکان ادای این وظیفه را فراهم آورد.

*حقوق‌دان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار