استاندار قزوین:

تقویت اقوام و عشایر موجب ماندگاری و حفظ هویت ایرانی است

قزوین (پانا) - استاندار قزوین گفت: تقویت و احترام به اقوام، ایلات و عشایر به عنوان یک هویت اصیل موجب ماندگاری و حفظ هویت ایرانی می شود.

کد مطلب: ۸۲۰۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
تقویت اقوام و عشایر موجب ماندگاری و حفظ هویت ایرانی است

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین ،عبدالمحمد زاهدی در همایش ایلات و عشایر استان قزوین که در محل سالن اجتماعات تربیت‌معلم شهید رجایی قزوین برگزار شد اظهار داشت: در نظام اسلامی نباید بر مردم حکومت کرد بلکه باید خود را خدمتگزار مردم دانست و به آنها خدمت کرد.
وی اضافه کرد: امروز که این فرصت و افتخار نصیب برخی افراد شده باید قدردان باشیم و همه تلاش خود را در مسئولیتها برای خدمت به مردم بکار گیریم.
استاندار یادآور شد: در طول تاریخ این کشور عشایر و ایلات و اقوام همواره از مرزهای زمینی و از همه مهم‌تر از فرهنگ ما دفاع کردند و این کار بسیار باارزش است.
زاهدی گفت: هویت ایرانی یعنی استمرار هویت همه اقوام ایرانی و اگر هویت اقوام رنگ ببازد درواقع هویت ایرانی رنگ باخته است.
وی در ادامه یادآور شد: بدون شک ماندگاری ایران به ماندگاری و تقویت هویت اقوام و ایلات و عشایر بستگی دارد و همه باید در تقویت این فرهنگ همت کنیم.
زاهدی اضافه کرد: در استان قزوین اقوام مختلفی زندگی می‌کنند و بخشی هم به این خطه مهاجرت کرده‌اند که بامطالعه تاریخ استان می‌توان دریافت که این اقوام همچنان باگذشت ایام اصالت خود را حفظ کرده‌اند.
وی گفت: مردم اصیل قزوین میهمان‌نوازان خوبی هستند که پذیرای اقوام مختلف بوده‌اند و تاکنون نیز هیچ مشکلی در میان ایلات و عشایر ایجاد نشده و باید قدردان آن باشیم که همه با وحدت کنار هم زندگی می‌کنند.
زاهدی یادآور شد:مهم‌ترین ضرورت جامعه امروز حفظ وحدت و انسجام ملی است زیرا اگر تفرقه بین ما ایجاد شود دچار چالش می‌شویم اما مردم به اهمیت آن واقف‌اند و در مسیر انسجام ملی گام برمی‌دارند.
وی با اشاره به خسارات ناشی از سرمازدگی در استان اظهار داشت: سرمازدگی در استان بی‌سابقه بود و خسارت زیادی به استان زد که پیگیر هستیم تا بخشی از زیان‌ها را جبران کنیم.
استاندار بیان کرد: پیگیری لازم را انجام می‌دهیم تا کشاورزانی که بیمه‌شده اند بتوانند خسارت خود را دریافت کنند و برای سایر افراد که بیمه نیستند نیز باید فکری کنیم.
وی در ادامه بیان کرد: در سفری که چند روز قبل به برخی روستاها داشتیم مشاهده شد علیرغم این‌که به نظر می‌رسد قزوین استان برخورداری است اما همچنان نقاط محرومی دارد که نیازمند توجه بیشتر است.
استاندار اظهار داشت: در مدیریت استان به توسعه منطقه‌ای باور داریم نه توسعه پیرامونی و تلاش می‌کنیم با توزیع متوازن امکانات همه مناطق را موردتوجه قرار دهیم.
زاهدی اضافه کرد: از امسال استان قزوین هم دارای بودجه عشایری شده و این فرصت می‌تواند زمینه خدمت‌رسانی به ایلات و عشایر استان را فراهم کند.
زاهدی در پاسخ به پیشنهاد خیر کارآفرین استان جلیلوند در خصوص احداث پتروشیمی برای ایجاد اشتغال برای عشایر در قزوین اظهار داشت: به دلیل کمبود منابع آبی در استان نمی توان مجوز ساخت پتروشیمی را صادر کرد اما برای صنایع پایین‌دستی آماده همکاری هستیم.
وی بیان کرد: به‌جز سه استان کشور ازجمله کردستان، آذربایجان غربی و اردبیل بقیه استان‌ها و قزوین با کاهش بارش مواجه‌اند و ما در استان ۱۰۰ میلیون مترمکعب کمبود آب‌داریم که باید این منابع را مدیریت کنیم.
زاهدی اضافه کرد: قزوین با داشتن ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی و گردشگری می‌تواند در مسیر توسعه همگون با شتاب بیشتری حرکت کند.
وی اضافه کرد: با تکمیل راه‌آهن قزوین به رشت و دوخطه شدن راه آهن قزوین به زنجان و قزوین به تهران و نیز تکمیل جاده قزوین به تنکابن مسیر توسعه شتاب خواهد گرفت.
استاندار با پیشنهاد یکی دیگر از جوانان کارشناس عشایر برای استفاده از ظرفیت پیمانکاران بومی اعلام آمادگی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار