پیش فروش سکه

تهران ( پانا) - با توجه به قیمت یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومانی سکه پیش فروشی با سررسید یک ماهه مردم برای خرید ۷۹۹ هزار سکه یک ماهه هزار و ۲۷۰ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان پرداخت کردند که البته با توجه به قیمت ۲ میلیون تومانی سکه در حال حاضرارزش این میزان سکه هزار و ۵۹۸ میلیارد تومان خواهد بود.

کد مطلب: ۸۲۰۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
پیش فروش سکه

بنا بر آمار بانک مرکزی ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه سکه در سال ۱۳۹۷ به خریداران توزیع می‌شود که ۷۹۹ هزار قطعه سکه در اردیبهشت ماه، ۶۶۶ هزار و ۵۰۰ قطعه در تیرماه، ۲۹۲ هزار قطعه در مرداد ماه، ۳۳۶ هزار قطعه در شهریور ماه، یک میلیون و ۲۸۷ هزار قطعه سکه در مهرماه، ۹۰۷ هزار قطعه در آبان ماه، ۷۰ هزار قطعه در دی ماه، ۸۶۵ هزار قطعه در بهمن ماه و ۶۷۷ هزار قطعه در اسفند ماه سال جاری تحویل خریداران خواهد شد.
با توجه به قیمت یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومانی سکه پیش فروشی با سررسید یک ماهه مردم برای خرید ۷۹۹ هزار سکه یک ماهه هزار و ۲۷۰ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان پرداخت کردند که البته با توجه به قیمت ۲ میلیون تومانی سکه در حال حاضرارزش این میزان سکه هزار و ۵۹۸ میلیارد تومان خواهد بود.
رشد قیمت سکه در بازار موجب شد تا اختلاف قیمت ۴۱۰ هزار تومانی برای هر سکه طی حدود سه هفته ایجاد شود و بر این اساس می‌توان گفت که خریداران سکه به ازای هر قطعه ۴۱۰ هزار تومان سود کردند. البته از امروز با توجه به توزیع سکه‌ها و افزایش عرضه در بازار پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها کاهش یابد.

بر اساس آمار در مجموع حدود ۷ میلیون و ۶۵۰ هزار قطعه سکه تمام بهار آزادی برای تحویل از امروز تا سال ۹۹ پیش فروش شده که بیشترین میزان پیش خرید سکه در استان تهران و اصفهان بوده و سکه‌ها ازجانب ۱۱۴ هزار و ۴۶۳ نفر پیش‌ خرید شده که میانگین تعداد برای هر نفر ۶۷ سکه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار