در گفت و گو با پانا

رئیس آموزش و پرورش خاروانا: ۲۰ مدرسه کانکسی در منطقه خاروانا فعالیت دارد

تبریز (پانا) - رئیس آموزش و پرورش خاروانا گفت: این منطقه ۲۰ مدرسه کانکسی دارد که باید به کمک خیران  و مشارکت های مردمی بساط این مدارس برچیده شود.

لینک کوتاه کپی شد
رئیس آموزش و پرورش خاروانا: ۲۰ مدرسه کانکسی در منطقه خاروانا فعالیت دارد

شهرام حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: منطقه خاروانا داری هزار و 700 دانش آموز و ۲۹۰نیروی ستاد آموزشی است که در۴۲ روستا و شهر خاروانا پراکنده شده اند.

وی افزود: این منطقه داری پنج آموزشگاه شبانه‌روزی در روستاها و بخش مرکزی با ۴۰۰ نفر دانش‌آموز دختر و پسر است همچنین این منطقه دارای ۲۰ مدرسه کانکسی است که باید به کمک خیران و مشارکت‌های مردمی آنها را به مدرسه تبدیل کنیم.

رئیس آموزش و پرورش خاروانا ادامه داد: در تمامی روستاها کلاس‌های درس دایر است حتی اگر در روستایی یک دانش‌آموز هم باشد یک معلم حتما در آنجا حضور دارد.

حبیبی به تشکیل کلاس‌های چند پایه در روستاها اشاره کرد و گفت: به علت مهاجرت مردم از روستاها و خود منطقه به شهرها با مشکل کمبود دانش‌آموز مواجه هستیم که همین امر سبب تشکیل کلاس‌های چندپایه در روستاها شده است و فرصت آموزش مطلوب را از دانش آموزان گرفته است.

وی بیان کرد: دایر بودن کلاس‌های درس در کانکس و مشکلات فرهنگی حاکم بر روستا که موجب ترک تحصیل دانش‌آموزان می شود از دیگر مشکلات آموزشی منطقه است.

رئیس آموزش و پرورش خاروانا اظهار کرد: امسال با کمک خیران و مشارکت شرکت مس سونگون توانستیم تمام بدهی‌های مربوط به آب، برق و گاز مدارس را که به مبلغ ۱۳۰میلیون تومان بود پرداخت و تمام خوابگاه‌های منطقه را از لحاظ پتو، لحاف، فرش و...تجهیز کنیم.

حبیبی در ادامه گفت: با مشارکت خیران و اداره کل نوسازی اقدام به مقاوم‌سازی آموزشگاه شهید قلیزاده، احداث شش مدرسه و ساخت چند مدرسه کانکسی شده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های بدنی بک امر ضروری است، اظهار کرد:خوشبختانه این منطقه باداشتن سالن ورزشی قسمت عمده مشکل کم‌تحرکی دانش‌آموزان را حل کرده است هرچند این فضا کافی نیست.

رئیس آموزش و پرورش خاروانا به درخشش دانش‌آموزان منطقه در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: با وجود تمام مشکلات آموزشی باز هم دانش‌آموزان این منطقه در رقابت‌ها، جشنواره‌های استانی و کشوری صاحب عنوان‌های برتر در حوزه‌های ورزشی، پرورشی و آموزشی شده‌اند.

گفت‌وگو از: آیسا عباسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار