مشاور وزیر آموزش‌ و پرورش در امور بازنشستگان بیان کرد: حقوق معلمان در کشور باید سرمایه گذاری تلقی شود نه هزینه

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش‌ و پرورش در امور بازنشستگان گفت که حقوقی که در جامعه به معلمان پرداخت می‌شود باید به چشم هزینه دیده نشود بلکه سرمایه گذاری تلقی شود.

کد مطلب: ۸۲۰۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
مشاور وزیر آموزش‌ و پرورش در امور بازنشستگان بیان کرد: حقوق معلمان در کشور باید سرمایه گذاری تلقی شود نه هزینه

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، احمد صافی در همایش تجلیل و نکوداشت مقام معلم در اردبیل با بیان اینکه تحقق مطالبات فرهنگیان و بازنشستگان اولویت اساسی وزارت آموزش و پرورش است اظهار کرد: معلمان نقش اساسی در تربیت نیروهای نخبه، کاردان و محقق دارند به‌طوریکه انتظار می رود در جامعه پاسداشت معلم به نحو احسن و با توجه به مطالبات آنها انجام شود.

صافی با بیان اینکه مدرسه محل رشد فکر و اندیشه هر جامعه به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: معلمان باغبانان این فکرها و اندیشه‌ها هستند که باید آنها را ارج نهیم.

مشاور وزیر تصریح کرد: اکنون 14 میلیون دانش‌آموز وجود دارد که تک تک این دانش‌آموزان زیر نظر معلمان تربیت می‌شوند و در آینده برای آینده کشور تصمیم می‌گیرند.

صافی با اشاره به پیگری مطالبات بازنشستگان افزود: اکنون 800 هزار بازنشسته در استان وجود دارد که این بازنشستگان نقش اساسی در توسعه علمی و نیروهای علمی داشته‌اند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: برخی از این معلمان بازنشسته با کوله باری از تجربه در تالیف کتاب و خدمت رسانی به حوزه تعلیم و تربیت سهیم هستند.

وی بیان کرد: کار معلم شعله ور کردن انسانیت در وجود انسان‌ها و زمینه سازی ارتباط با جهان است، بازنشستگان در طول عمر حرفه‌ای خود هزاران انسان را وارد عرصه تاثیر گذاری در جامعه کرده‌اند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش معلمی را سرچشمه تربیت انسان‌هایی متدین و موفق در اموری چون پدر بودن، مادر بودن، همسر بودن و فرزند بودن دانست و گفت: موفقیت هر جامعه‌ای با وجود انسان‌های برتر رخ می‌دهد و انسان‌‌ها نیز تربیت یافته معلم هستند.

وی افزود: معلمان در همه حوزه ها نقش آفرین هستند و در صورت تربیت نیروهای پویا و فعال افرادی موفق در همه زمینه‌های شغلی در جامعه ظهور و بروز می‌یابند.

صافی با اشاره به وجود انسان‌های فرهیخته و عالم در استان اردبیل بیان کرد: استان اردبیل با داشتن معلمانی عالم و نخبه در تربیت انسان هایی موثر و بزرگ نقش آفرینی کرده است.

وی وجود عالمان، عارفان و محققان برجسته این استان را دلیل بر وجود معلمانی بزرگ و تاثیر گذار در استان دانست و بر تکریم آنها تاکید کرد.

در این آیین از 52 معلم موفق و برجسته استان در عرصه های علمی ، فرهنگی و ورزشی تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار