رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین: 450 معلم در مدارس استثنایی قزوین فعالیت می کنند

قزوین (پانا) - رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین ازفعالیت 450 معلم شاغل و 80 معلم بازنشسته در مدارس استثنایی این استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۰۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین: 450 معلم در مدارس استثنایی قزوین فعالیت می کنند

معرفت الله احمدی افزود: این معلمان هم اکنون به هزار و 68 دانش‌آموز در مدارس استثنایی شامل گروه‌های کم توان ذهنی، افراد دارای نقص در بینایی و شنوایی، دانش آموزان دارای مشکل جسمی حرکتی، چند معلولیتی و اوتیسم آموزش می‌دهند.
وی با توجه به افزایش سن خدمت معلمان در مدارس استثنایی، بر لزوم جذب نیروهای جدید در این نوع مراکز تاکید کرد و ادامه داد: در حوزه توانبخشی هم اکنون به 28 نیروی انسانی نیازمندم و این در حالی است که از سال 85 تاکنون هیچ نیرویی در این حوزه جذب نشده است.
احمدی، نیاز به تجهیزات جدید آموزشی را از دیگر مشکلات این حوزه برشمرد و گفت: هم اکنون 27 مدرسه و مرکز آموزشی و توانبخشی در این استان وجود دارد و ساخت و بهره برداری از سه مرکز جدید نیز در هفته جاری آغاز می شود.
به گفته وی، معلمان مدارس استثنایی گرچه علاقه زیادی به فعالیت در این حوزه دارند اما با توجه به مشکلات خاص آنها در آموزش به دانش آموزانی با شرایط خاص باید در جهت افزایش انگیزه آنها حمایت‌ های لازم صورت گیرد.
احمدی یکی دیگر از مسایل مهم معلمان مدارس استثنایی را مطالبات معوق حاصل از افزایش ضریب 1.2 درصدی که از سال 88 تاکنون مغفول مانده را اعلام کرد و گفت: در حال حاضر مطالبات مربوط به 445 معلم این استان 25 میلیارد ریال است.
وی در ادامه با اشاره به تحصیل یک هزار و 177 دانش‌آموز استثنایی در مدارس عادی و در قالب طرح تلفیقی فراگیر، اضافه کرد: تحصیل این گروه در کنار دانش‌آموزان عادی با وجود سختی های بسیاری که دارد به طور قطع در افزایش اعتماد به نفس و تعامل اجتماعی آنها نیز بسیار موثر خواهد بود.
وی افزود: البته برای رفع موانع و مشکلات این طرح نیز نظام آموزشی باید با برنامه‌های متناسب با نیازهای این دانش‌آموزان و تجهیز معلمان به دانش روز در جهت فراهم کردن زمینه های آموزش همزمان دانش آموزان عادی و استثنایی در کنار یکدیگر عمل کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار