اداره کل اتباع سیستان و بلوچستان در زاهدان مدرسه می سازد

زاهدان(پانا) - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: چهار مدرسه با مشارکت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی این استان در حاشیه شهر زاهدان ساخته می شود.

لینک کوتاه کپی شد
اداره کل اتباع سیستان و بلوچستان در زاهدان مدرسه می سازد

به گزارش ایرنا، علیرضا راشکی روز اظهار کرد: این مدارس در راستای رفع موانع آموزشی در حاشیه شهر زاهدان که از تراکم جمعیتی بالایی برخوردار است ساخته می شود.
وی افزود: در این راستا ساخت 2مدرسه 12 کلاسه هر کدام با زیربنای هزار و 320 متر مربع در محله های قاسم آباد و پیربخش زاهدان با اعتباری بیش از 40 میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: همچنین 2 مدرسه 12 کلاسه با مشارکت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی سیستان و بلوچستان در محله های میدان کارگر و همت آباد زاهدان در مجموع با زیر بنای آموزشی 2 هزار و 300 متر مربع و با اعتبار بیش از 30 میلیارد ریال ساخته می شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: بخش مهمی از موانع آموزشی حاشیه شهر زاهدان با ساخت این چهار مدرسه مرتفع می شود.
راشکی با بیان اینکه متوسط زیربنای فضای آموزشی در کشور 5.34 متر مربع و در سیستان و بلوچستان 3.11 متر مربع است، اظهار داشت: برای رسیدن فضاهای آموزشی این استان به متوسط کشوری نیازمند یک میلیون متر مربع فضا جدید هستیم.
وی افزود: 18 هزار و 934 کلاس درس در این استان وجود دارد که 6 هزار و 181 مورد آن نیاز به تخریب و بازسازی و چهار هزار و 358 مورد آن نیازمند مقاوم سازی است.
به گزارش ایرنا هم اینک بیش از 620 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در 6 هزار و 300 مدرسه تحصیل می کنند و 36 هزار و 700 فرهنگی نیز سکان دار تعلیم و تربیت در این استان هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار