بیمارستان صحرایی سپاه در روستای عورکی چابهار برپا شد

زاهدان(پانا)- بیمارستان صحرایی شهید مولوی مصطفی جنگی زهی با همت بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان به مدت چهار روز در روستای عورکی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان راه اندازی شد.

کد مطلب: ۸۲۰۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
بیمارستان صحرایی سپاه در روستای عورکی چابهار برپا شد

به گزارش ایرنا سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار اظهار داشت: در این بیمارستان بخش های اتاق عمل، بستری، آزمایشگاه، داروخانه، بیهوشی، رادیولوژی، ارتوپدی، دندانپزشکی، جراحی عمومی، چشم، سونوگرافی، اورژانس اطفال و داخلی، کلینیک های تخصصی و عمومی به طور رایگان فعال هستند.
غلامرضا مجیدی بیان کرد: بیش از 50 پزشک متخصص وعمومی در چهل و نهمین بیمارستان صحرایی سپاه در حوزه شهرستان چابهار حضور دارند.
وی با بیان اینکه شهرستان چابهار از کمبود شدید امکانات بهداشتی و درمانی و پزشک متخصص رنج می برد، خاطرنشان کرد: خدمات سپاه در راه اندازی بیمارستان صحرایی و ارائه خدمات رایگان بهداشتی درمانی جای تشکر و قدردانی دارد.
سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار کلنگ زنی بیمارستان 540 تختخوابی و ساخت بیمارستان 64 تختخوابی بخش پلان را خواستار شد و افزود: تکمیل چارت بهداشتی درمانی از درخواست های مهم مردم محروم این منطقه است.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار بر اساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار