معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران: طرح ترافیک جدید موجب شد تا اتوبوس‌ها سه دقیقه زودتربه ایستگاه‌ها برسند

تهران (پانا) - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت اولین گزارش‌ها از تغییرات ترافیک پس از اجرای طرح ترافیک جدید نشان می‌دهد که در سه روز ابتدایی اجرای این طرح، ترافیک در محدوده طرح ترافیک حداقل ۱۰ درصد و در محدوده زوج و فرد ۵ درصد کاهش پیدا کرده است و زمان رسیدن اتوبوس‌ها به ایستگاه‌ها نیز به طور متوسط سه دقیقه کاهش یافته است.

کد مطلب: ۸۱۹۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران: طرح ترافیک جدید موجب شد تا اتوبوس‌ها سه دقیقه زودتربه ایستگاه‌ها برسند

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، محسن پورسیدآقایی در جلسه امروز سه‌شنبه شورای مدیران معاونت حمل و نقل با اشاره به ارزیابی‌های صورت‌گرفته در خصوص تغییرات تردد خودروها در سطح شهر، تاکید کرد که ترافیک محدوده مرکزی تهران در سه روز اخیر کاهش ملموسی داشته است و ابراز امیدواری کرد که این روند تثبیت شود.
در این جلسه، گزارش مرکز کنترل ترافیک تهران از کاهش ۸ درصدی زمان رسیدن اتوبوس‌ها در مسیرهای منتهی به محدوده طرح ترافیک اعلام شد و مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی هم از کاهش سه دقیقه‌ای زمان رسیدن اتوبوس‌های این محدوده به ایستگاه‌ها خبر داد.
آمارهای گرفته‌شده از سیستم کنترل مرکزی چراغ‌های راهنمایی هوشمند نیز نشان می‌دهد که طول صف پشت چراغ به میزان ۳ تا ۵ درصد کاهش پیدا کرده و باعث عبوردهی بهتر و روان‌تر به خودروها شده است.
پورسیدآقایی به مدیران حوزه حمل و نقل تاکید کرد که پس از این باید مراقب کنترل گرایش به استفاده از موتورسیکلت باشیم تا دستاوردهای پیش رو برای کاهش تدریجی آلودگی هوا، از دست نرود.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی هم در این جلسه با تاکید بر ضرورت احیای سرویس ادارات به عنوان یکی از راه‌های مکمل طرح ترافیک جدید، از اعلام تاکسیرانی برای همکاری با ادارات مختلف در این زمینه خبر داد.
معاون شهردار تهران همچنین در این جلسه با دریافت گزارش‌های مربوط به ترافیک ناشی از برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلای تهران، از مهار ترافیک در معابر اطراف نمایشگاه خبر داد و بر ادامه سیاست راهبردی حوزه حمل و نقل شهرداری در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی و تشویق به استفاده کمتر از خودروی شخصی، تاکید کرد.
بر اساس گزارش‌ها، سیاست شهرداری برای کاهش فضای پارکینگ در مجاورت نمایشگاه و در عوض افزایش سطح سرویس حمل و نقل عمومی، باعث کاهش ترافیک در این محدوده شده است. به طوری‌که به گفته مدیرکل امور مناطق حوزه حمل و نقل، روز گذشته تقریبا هیچ ترافیکی در خیابان قنبرزاده وجود نداشته است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این جلسه از مدیران حوزه و مسئولان پلیس راهور خواست در روز پنجشنبه هفته جاری، که برای اولین بار در روز پنجشنبه طرح ترافیک برقرار نیست و همزمان نمایشگاه کتاب به روزهای پایانی می‌رسد، تدابیر ویژه‌ای را برای مدیریت ترافیک در این روز اعمال کنند.
پورسیدآقایی گفت: تجربه برگزاری نمایشگاه کتاب امسال از بعد ترافیکی نشان می‌دهد که سیاست انتقال نمایشگاه‌ها به خارج از شهر، سیاست غلطی بوده است و در صورتی که ترافیک به درستی مدیریت شود و به جای تشویق به استفاده از خودروی شخصی بر افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی تاکید شود، می‌توان ترافیک نمایشگاه را حتی در مرکز شهر مدیریت کرد تا هم نمایشگاه به خوبی برگزار شود و هم مردم اذیت نشوند.
بر اساس گزارش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، وی افزود: سیاست قطعی حوزه حمل و نقل و ترافیک این است که در محدوده مرکزی شهر اجازه ساخت پارکینگ عمومی را ندهیم و به جای آن ظرفیت و سطح سرویس حمل و نقل عمومی را تا حد امکان افزایش دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار