مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اردبیل خبرداد: تدوین سند جامع پدافند غیرعامل در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اردبیل گفت: به منظور مقابله با آسیب‌های احتمالی سند جامع پدافند غیرعامل استان اردبیل تدوین می‌شود.

کد مطلب: ۸۱۹۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اردبیل خبرداد: تدوین سند جامع پدافند غیرعامل در استان اردبیل

بخشعلی لطیفی اظهارکرد: زیرساخت‌های لازم برای مقابله با آسیب‌های احتمالی در اردبیل تامین می‌شود تا هیچ مشکلی در این زمینه نداشته باشیم و بتوانیم در بحث پدافند غیرعامل گام‌های اساسی برداریم.

وی افزود: به منظور مقابله با آسیب‌های احتمالی سند جامع پدافند غیرعامل استان اردبیل تدوین می‌شود تا بتوانیم این موضوع را فراگیر کرده و با افزایش تعاملات و همکاری‌ها در این زمینه مشکلاتی که بر سر راه وجود دارد را از بین ببریم و برخی دیدگاه‌ها به این که پدافند غیرعامل مختص صرف مسائل نظامی است را تغییر دهیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اردبیل گفت: ارائه آموزش‌های لازم برای دستگاه‌های اجرایی استان با این محور و فعال‌تر شدن این شبکه با جذیت و اهتمام ویژه در دستور کار قرار دارد و هم‌اکنون نیز در حال گسترش و توسعه است که امیدواریم با اقدامات انجام یافته این موضوع به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

لطیفی تصریح کرد: ایمن‌سازی جامعه و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از بلایاهای طبیعی از مهم‌ترین برنامه‌های ما است و تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم در این زمینه به نتایج مطلوب دست یابیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر یک درصد اعتبارات غیرتملیکی برای پدافند غیر عامل تخصیص یافته که انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی در این زمینه اقدامات مناسبی انجام داده و تلاش‌های لازم را برای تخصیص بودجه لازم و کافی داشته باشند.

علی نواداد افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی و مانورهای تحکیم آمادگی برای مدیریت بحران‌های احتمالی از برنامه‌های حائز اهمیت برای ما است که در این زمینه خوشبختانه عملکرد موفقی را شاهد بوده‌ایم و انتظار می‌رود این شرایط از این پس نیز به همین منوال ادامه یابد.

وی تصریح کرد: اجرای پدافندغیرعامل در اصل یک هزینه نیست بلکه ذخیره است که این موضوع را سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باید در نظر بگیرند و نسبت به رعایت آئین نامه‌های پدافند غیرعامل در سازه‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند چرا که این موضوع دارای حساسیت قابل توجهی بوده که باید مبنای کار قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار