بیانیه خانه احزاب در خصوص تهدیدهای ترامپ برای خروج از برجام

تهران (پانا) - خانه احزاب ساعاتی پیش از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در خصوص برجام درباره این تهدیدهای او واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۸۱۹۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه خانه احزاب در خصوص تهدیدهای ترامپ برای خروج از برجام

متن بیانیه خانه احزاب به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

این روزها که کشور از کشاکش سیاسی با گروه 1+5 پیرامون باقی ماندن یا خروج آمریکا از برجام قرار دارد، حرکت های نمایشی کشورهای غربی که به ظاهر می کوشند آمریکا را به باقی ماندن در برجام تشویق کنند و به آن کشور وعده می دهند با مذاکره با جمهوری اسلامی ایران به اهداف آمریکا در کاهش توان دفاعی و نظامی ایران دست خواهند یافت، در افکار و اندیشه کسانی که آگاه به امور سیاسی بوده و با برجام و دست آوردهای آن برای ایران و غرب آشنا است، بازی نقش پلیس خوب و نگرانی از به خطر افتادن منافع اقتصادی اروپا تداعی می شود. آمریکا غریب به چهل سال است که با وضع قوانین و مقررات مختلف و بصورت یک جانبه و قلدرمابانه کشور ایران را تحریم نموده و ملت بزرگ ایران را تحت فشار قرار داده است که علی رغم آن ایران اسلامی سرافراز بر پای خود ایستاده است.

خروج آمریکا از برجام نه وعده ای برای آینده بلکه از زمان روی کار آمدن دولت جدید به ریاست ترامپ عملاٌ این خروج صورت گرفته است که نه تنها موسسات مالی و پولی آن کشوربا ایران همکاری نداشته اند که این اقدام مغایر با روح برجام می باشد بلکه سایر کشورهای گروه 1+5 نیز به خاطر بد رفتاریهای دولت آمریکا از همکاری های اقتصادی و مالی با جمهوری اسلامی ایران خود داری نموده اند و از انجام کامل تعهدات خود شانه خالی کرده اند.

تلاش ملت ایران برای همزیستی مسالمت آمیز با سایر ملت‌ها و تلاش دولت ایران برای مذاکره با دول دیگر نباید به عنوان نقطه ضعف کشورمان تلقی شده و مخالفان نظام اسلامی را به افزایش فشار و تحریم‌های بیشتر ترغیب کند چرا که تاریخ چند هزار ساله ملت شریف ایران نشان داده است که مردم ایران در دفاع از منابع و یکپارچگی کشور خود از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد و با هر تهدید و فشاری عرصه را ترک نخواهند کرد و آنان که امروزه به دلایل گوناگون نسبت به افزایش تقاضای کاذب در بازار ارز و طلا و یا سایر اقلام اساسی هیجان آفرینی می کنند ناخود آگاه به عوامل مخرب و آسیب زننده به نظام یاری می‌رسانند. هرچند از دولت نیز انتظار بیشتری برای مدیریت بازار پولی و مالی کشور وجود دارد و نظارت مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص راهگشا خواهد بود. قوه قضائیه نیز با برخورد قانونی با اخلالگران اقتصادی می‌تواند به رونق کسب و کار مولد و کاهش سوداگری در بازار ارز و طلا کمک شایان توجهی داشته باشد.

بدیهی است ملت فهیم و آگاه ایران صرفنظر از گرایش‌های اعم از سیاسی، عقیدتی، قومی و ملی با حفظ وحدت نقشه‌های بیگانگان در ضربه زدن به این نظام و کشور را خنثی خواهند کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار