اولویت‌های سال 97 سازمان نهضت سوادآموزی اعلام شد

تهران (پانا) - رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با ذکر محورهای برنامه‌های اولویت دار سازمان ، سیاست‌های سال 97 سواد آموزی، گزارش وضعیت سواد در کشور، رفتارهای کلیدی برای موفقیت مدیران و نگاه نوین به آموزش و پرورش را بیان کرد.

کد مطلب: ۸۱۹۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
اولویت‌های سال 97 سازمان نهضت سوادآموزی اعلام شد

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، علی باقرزاده در اولین گردهمایی معاونان و روسای ادارات سواد آموزی که با حضور بیش از 120 نفر از معاونان مدیرکل سواد آموزی استان‌ها و روسای ادارات سوادآموزی، سنجش و واگذاری ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها در مرکز آموزشی رفاهی شهید سعیدی مشهد در حال برگزاری است حضور یافت و سخنرانی کرد.

باقرزاده در این گردهمایی مطالب خود را در محورهای برنامه‌های اولویت دار سازمان‌ و سیاست‌های سال 97 سواد آموزی را دسته بندی و توضیحاتی در خصوص آن بیان کرد.

اولویت‌های سال 97

وی با ارایه لیستی از اولویت‌های سازمان نهضت سواد آموزی در سال 97 تاکید کرد: تشکیل پرونده فیزیکی برای آموزش دهندگان در شهرستان‌ها و استان‌ها، برنامه ریزی برای اجرای دوره جدید توانمندسازی برای آموزش دهندگان بارویکرد سواد چند گانه، برقراری ارتباط بین دبیرخانه سازمان با وزارت و استان‌ها، تهیه موشن گرافیک از فعالیت‌های عمده سازمان، آموزش اتباع خارجی، تدوین کتاب ویژه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان، طراحی و تدوین چهارچوب نظام آموزش بزرگسالان از اهم اولویت‌های سازمان در سال 1397 است .

رفتارهای کلیدی برای موفقیت شغلی

معاون وزیر رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با اشاره به نتایج پژوهش صورت گرفته توسط دفتر صلاحیت‌های حرفه‌ای دانشگاه علمی کاربردی در زمینه‌های کلیدی برای موفقیت شغلی فرد بیان کرد: بر اساس یافته‌های این پژوهش عوامل متنوعی مانند سخت کوشی و پشتکار، انضباط، خلاقیت و انعطاف، برنامه ریزی، پایبندی به اصول اخلاقی، شبکه سازی و ارتباط، مطالعه مداوم، بکارگیری افراد توانمند، ریسک پذیری ،سحر خیزی در موفقیت شغلی فرد تاثیر دارند اما سه رفتار کلیدی سخت کوشی با 21.3 درصد، انضباط با 16.6 درصد، خلاقیت و انعطاف با 14.5 درصد بیشترین تاثیر را در موفقیت شغلی افراد به خود اختصاص داده است.

نگاه نوین به آموزش

باقرزاده محور بعدی سخنان خود را به رویکرد و نگاه نوین به آموزش اختصاص داد و گفت: با مطالعه تفاسیر از مفهوم سوره مبارکه نحل آیه 7 می‌توان این پیام‌های ذیل را از این آیه شریف استنباط کرد:

- توانایی یادگیری امری فطری ولی اکتسابی است. انسان در بدو تولد دانشی ندارد، ولی می‌تواند یاد بگیرد.

- حکمت و سنَّت خداوند، آن است که هر کارى از راه وسیله‌اش انجام شود. ابزار یادگیری، چشم وگوش و دل است.

- کارآیىِ گوش قبل از چشم است. ابتدا گوش، سپس چشم و نهایتا قلب قدرت دریافت و یادگیری پیدا می‌کنند.

- خداوند ظرفیت‌های یادگیری را بطور یکسان بین انسان‌ها توزیع کرده است.

وی ادامه داد: حال سوال اینجاست با توجه به اینکه خداوند نعمت‌های خود را برای همه به یک اندازه اعطا فرموده است چرا توانایی‌های انسان‌ها متفاوت است؟ چرا فاصله‌های طبقاتی بوجود می آید؟ چرا ملت‌های غنی و فقیر داریم؟ چرا تمدن‌های مانا و میرا داریم؟

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی افزود: به نظر می‌رسد دلیل وجود این تفاوت‌ها به دلیل تفاوت در میزان بهره مندی از فرصت‌های یادگیری باکیفیت و فراگیر است .

باقرزاده به تصمیمات مهم نظام‌های آموزشی موفق برای مقابله با چالش‌های موجود پرداخت و تاکید کرد: نظام‌های آموزشی برای مقابله با چالش‌های یادگیری مخاطبان خود اقدامات مهمی مانند اجباری و فراگیر کردن آموزش پایه برای همه، تمرکز بر مبانی، پایه‌ها، ستون‌ها وکوتاه نیامدن در مهارت‌ها و دانش‌های پایه، اولویت دادن به ژرفای یادگیری به جای محتوای تجویز شده هنگام مواجهه با چالش محدودیت زمان در آموزش رسمی سر لوحه فعالیت‌های خود قرار داده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار