مسن‌ترین خیر مدرسه‌ساز خراسان‌جنوبی: ساختن مدرسه بهترین کاری بود که می‌توانستم برای شادی روح دخترم انجام دهم

بیرجند (پانا) - خیر مدرسه‌ساز خراسان جنوبی تاکید کرد تا زمانی که قدرت مالی داشته باشد در زمینه مدرسه سازی فعالیت خواهد کرد.

کد مطلب: ۸۱۹۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مسن‌ترین خیر مدرسه‌ساز خراسان‌جنوبی: ساختن مدرسه بهترین کاری بود که می‌توانستم برای شادی روح دخترم انجام دهم

غلامحسین فرزین در گفت‌وگو با پانا، با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی مجمع خیرین مدرسه‌ساز در خراسان جنوبی کمک به آموزش و پرورش است، افزود: آموزش و پرورش نهاد بزرگی است که نیاز به کمک و همکاری دارد.

او که ۸۵ سال سن دارد و متولد روستای گُل از توابع شهرستان خوسف است، تصریح کرد: در ابتدا کارمند اداره آموزش و پرورش در شهر چابهار بودم و بعد از آن در شهرداری تهران، شهرداری بیرجند و اداره برق منطقه خراسان به فعالیت خود ادامه دادم.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی با بیان اینکه پس از ۲۵ سال خدمت و فعالیت بازنشسته شدم، اظهار کرد: مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان‌جنوبی حدود ۱۴ سال گذشته در استان راه اندازی شده است.

فرزین ادامه داد: مجمع خیرین مدرسه ساز در خراسان‌جنوبی از ابتدای فعالیت خود تا کنون بیش از ۷۰۰ مدرسه ساخته است.

وی بیان کرد: طی این مدت که مجمع خیرین مدرسه ساز در خراسان‌جنوبی راه اندازی شده است؛ من شش واحد مدرسه، کتابخانه و مهد کودک ساخته‌ام.

مسن‌ترین خیر مدرسه‌ساز خراسان‌جنوبی ادامه داد: تلاش در زمینه مدرسه‌سازی باعث می‌شود که انسان پس از مرگ خود باقیات الصالحاتی از خود برجای گذارد.

فرزین با بیان اینکه اکنون نیز ساخت اردوگاه دانش‌آموزی در شهرستان خوسف را شخصا انجام می‌دهد، افزود: اولین ساختمان را به یاد دخترم ساختم که خوابگاه شبانه‌روزی در روستای گل در شهرستان خوسف بود.

وی با بیان اینکه دخترش به دلیل بیماری فوت کرد و او خواست برای شادی روح او کاری کرده باشد، تصریح کرد: ساختن مدرسه در روستایی که خودم در آنجا متولد و بزرگ شده بودم، بهترین کاری بود که می‌توانستم برای شادی روح دخترم انجام دهم.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان‌جنوبی بیان کرد: دومین ساختمانی که در روستای گل ساختم کتابخانه‌ای به نام پدرم و مهدکودکی به نام مادرم بود.

فرزین با بیان اینکه همچنین یک مدرسه نیز برای دانش‌آموزان کم‌توان به نام پسرم در خیابان طالقانی بیرجند ساخته‌ام، تصریح کرد: در سطح کشور بیش از ۶۰۰ هزار خیر مدرسه ساز داریم که تا کنون در ۱۵ هزار موسسه خیریه به ثبت رسیده است.

مسن‌ترین خیر مدرسه‌ساز خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی از نظر مدرسه سازی و کمک خیرین در در کشور حرف اول را می‌زند، اظهار کرد: عمدتا مدارس در شهرستان‌های خراسان‌جنوبی نیاز به تجهیز شدن دارند و در شهر بیرجند در منطقه مهر شهر و شهرستان قاین با کمبود مدرسه مواجه هستیم.

فرزین با بیان اینکه گذشتن از مال و ثروت کار آسانی نیست و خداوند این توفیق را به هر کسی نمی‌دهد، تصریح کرد: به لطف خدا تمام فرزندانم با تلاشی که داشته‌اند دارای تحصیلات عالیه هستند و در زمینه مدرسه‌سازی مرا بسیار تشویق کرده‌اند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: برای کمک کردن در این زمینه، نیازی به ساختن یک مدرسه کامل نیست و اینکه فرد مقداری پول نقد و یا سایر کمک‌ها را انجام دهد؛ به معنای شریک شدن در مدرسه سازی است.

فرزین اظهار کرد: از مردم استان می‌خواهیم به هر صورتی که می‌توانند در زمینه مدرسه سازی با مجمع خیرین خراسان‌جنوبی همکاری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار