رئیس پلیس فتای ناجا عنوان کرد

تأمین امنیت فضای سایبر؛ چالش تمام کشورهای جهان

تهران (پانا) - رئیس پلیس فتای ناجا گفت امروز تأمین امنیت فضای سایبر؛ چالش تمام کشورهای جهان است و برای این مهم همه دولت ها در حال تکاپو و سرمایه گذاری هستند.

کد مطلب: ۸۱۹۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
تأمین امنیت فضای سایبر؛ چالش تمام کشورهای جهان

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار سید کمال هادیانفر در ششمین نشست روسای پلیس های سایبری آسیا و اروپا، اظهار کرد: به جرأت می‌توان گفت یکی از مهمترین رویدادهای بین المللی سازمان اینترپل در حوزه امنیت فضای سایبری، این نشست است زیرا که تصمیم گیران اصلی این حوزه حضور دارند و این یک فرصت بسیار عالی و مغتنم برای پلیس های کشورهای آسیایی و اروپایی به شمار می آید.

وی افزود: اکنون همه، شاهد آن هستیم که بیش از 4.2 میلیارد نفر در جهان کاربر فضای سایبر هستند و زندگی بشر بدون اینترنت دچار مشکلات فراوانی می شود و در برخی امور حتی مختل می گردد. امروز تأمین امنیت فضای سایبر، چالش تمام کشورهای جهان است و برای این مهم همه دولت‌ها در تکاپو و سرمایه گذاری هستند.

سردار هادیانفر مطرح کرد: سازمان های معتبر جهان پیش‌بینی می‌کنند که در سال 2020 جرایم و حملات سایبری و سرقت اطلاعات؛ ضرری مالی برابر 2 تریلیون دلار به اقتصاد جهانی وارد خواهد کرد و در این میان دستگاه‌های هوشمند و خدمات آنها نیز، سهم گسترده‌ای به عنوان عضوی از شاکله فنی اطلاعات را به خود اختصاص خواهند داد.

این مقام عالی انتظامی بیان کرد: هر تکنولوژی و فناوری همزمان با فرصت‌های فراوانی که ایجاد می‌کند، می‌تواند تهدیدات و خسارت‌های جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد زیرا دانشمندان معتقدند هر تکنولوژی و فناوری که به دست انسان می‌رسد، برای تکامل خود نیاز به یک دوره 10 تا 15 ساله ای دارد و در این رهگذر استفاده شتابان از این تکنولوژی‌های تکامل نیافته باعث سوء استفاده مجرمان در جهان شده است.

رئیس پلیس فتای ناجا مطرح کرد: باید گفت بی‌شک فناوری اطلاعات و ارتباطات و تکنولوژی‌های مدرن سرچشمه همه جرایم نیز هستند و به همین خاطر تأمین امنیت فضای سایبر بیش از پیش اهمیت بیشتری پیدا کرده و باید همه کشورهای جهان به دور از اختلافات و مسائل سیاسی برای تحقق این امنیت، متحد شوند و گام‌های اساسی در این راستا بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار