توضیحات آموزش‌وپرورش آذربایجان غربی درباره خودکشی دو دختر دانش‌آموز

تهران (پانا) - آموزش‌وپرورش استان آذربایجان غربی درباره اقدام به خودکشی دو دانش‌آموز دختر نقده‌ای توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۸۱۹۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
توضیحات آموزش‌وپرورش آذربایجان غربی درباره خودکشی دو دختر دانش‌آموز

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در روزهای اخیر خبر خودکشی سه دانش‌آموز دختر از شهرستان‌ نقده در فضای رسانه‌ای کشور منتشر شد؛ در این خبر آمده بود: سه دانش‌آموز دختر مقطع اول متوسطه در شهرستان نقده به‌صورت همزمان اقدام به خودکشی کردند،‌ یکی از این دانش‌آموزان (ص.پ.) متأسفانه فوت کرد و تشییع جنازه وی برگزار شد، فرد دیگر (پ.ق.) در کما بوده و به بیمارستانی در ارومیه منتقل شد و فرد سوم نیز خوشبختانه در لحظه اقدام به خودکشی منصرف شده است.

آموزش‌وپرورش استان آذربایجان غربی دراین‌باره اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است:‌ «اقدام به خودکشی و فوت دختر نوجوان نقده‌ای در منزل و خارج از محیط آموزشی صورت گرفته که عوامل مختلفی در این خصوص می‌تواند دخیل باشد لذا با توجه به بروز ناهنجاری‌های اجتماعی در عصر کنونی، نیازمند توجه بیش از پیش خانواده‌ها، نهادهای مرتبط با مسائل اجتماعی و مسئولان برای مواجهه با این ناهنجاری‌هاست.

آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی نیز با مهم دانستن موضوعاتی همچون مورد ذکرشده برای همکاری با سایر دستگاه‌های ذی‌ربط جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی آمادگی کامل دارد.

لازم به ذکر است آموزش و پرورش همواره به‌عنوان یک دستگاه فرهنگی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مراقبت از دانش‌آموزان طرح‌های مختلفی در طول سال تحصیلی جاری اجرا می‌کند. طرح نماد یا «نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان» یکی از طرح‌های ملی در این حوزه است که به‌صورت پایلوت در مدارس آذربایجان غربی در حال اجراست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار