فرمانده ناجا:کشورها برای تامین امنیت سایبری نیازمند مشارکت بین‌المللی هستند

تهران (پانا) - فرمانده نیروی انتظامی گفت کشورها برای تامین امنیت سایبری خود نیازمند مشارکت بین‌المللی هستند.

کد مطلب: ۸۱۹۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
فرمانده ناجا:کشورها برای تامین امنیت سایبری  نیازمند مشارکت بین‌المللی هستند

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری در ششمین نشست روسای پلیسهای سایبری آسیا و اروپا ( اوراسیا) اظهار کرد: ایران کشوری پهناور، چهار فصل و یکی از تاریخی‌ترین کشورهای جهان بوده که دارای فرهنگ دیرینه با آداب اسلامی و ایرانی و با مردم مهربان به دنبال تعالی بشر و دوستی ملل است.

وی افزود: پلیس ایران در 6 هزار کیلومتر مرز خاکی و 2 هزار و 700 کیلومتر مرز آبی با یک هزار و 29 شهر و شهرستان به تأمین امنیت مردم در زمین، دریا، هوا و فضای سایبری مشغول بوده و در این راستا 13 هزار شهید تقدیم کرده است. ایران از اعضای موسس سازمان اکو، جنبش عدم تعهد، سازمان کنفرانس اسلامی و اپک است که این خود نشان دهنده حرکت فعالانه کشور ما در عرصه بین‌الملل است.

سردار اشتری تأکید کرد: فضای سایبر امروز به شکل قابل توجهی تمام ابعاد زندگی بشر را در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، علمی و آموزشی به خود وابسته کرده که این فضا دارای فرصت های بسیار مناسبی همچون کاهش هزینه‌ها، جذابیت و تنوع و آزادی اطلاعات و ارتباطات برای کاربران است.

عالی ترین مقام انتظامی کشور تأکید کرد: اکثر نهادهای دولتی و خصوصی خدمات مختلف خود را در بستر این فضا برای شهروندان برنامه ریزی و اجرا می‌کنند. بر همین اساس تأمین امنیت فضای سایبر دغدغه اصلی همه کشورهای جهان است، امروز مقوله امنیت به هم پیوسته است، یعنی کشورها برای تأمین امنیت سایبری خود نیازمند مشارکت بین‌المللی هستند و تمام پلیس‌های جهان با استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی مانند اینترپل، دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد و بخش‌های خصوصی باید نهایت همکاری را داشته باشند.

وی یادآور شد: البته سازمان اینترپل نیز به درستی با راه‌اندازی مجمع جهانی نوآوری در سازمان اینترپل گام مهمی در مقابله با جرایم سایبری و کمک به کشورهای عضو برداشته و این مجتمع نیز تاکنون در این راستا اقدامات خوبی به انجام رسانده است. حملات تروریستی سایبری به زیرساخت‌های کشورها منجر به تهدید صلح و امنیت بین المللی می‌شود که در این راستا مقابله با این تهدیدات یکی از اهداف مهم مجتمع جهانی نوآوری سازمان اینترپل است.

وی یادآور شد: این نشست‌ها و تبادل اطلاعات و همکاری کشورها نقش مهمی در پیشگیری و مقابله با این تهدیدات دارد.

گفتنی است، ششمین نشست روسای پلیس های سایبری آسیا و اروپا( اوراسیا) در هتل ارم پایتخت و با حضور مسئولان ارشد ناجا، و برخی مسئولان وزارت امور خارجه برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار