حاشیه‌های جلسه علنی بهارستان؛ وقتی اصولگرایان یکدیگر را به دروغگویی متهم کردند

مدیحه‌سرایی دلخوش برای لاریجانی

تهران (پانا) - جلسه علنی مجلس شورای اسلامی امروز شاهد اتهام‌زنی اصولگرایان به یکدیگر و دروغگو خطاب کردن هم از سوی آنان بود.

کد مطلب: ۸۱۹۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
حاشیه‌های جلسه علنی بهارستان؛ وقتی اصولگرایان یکدیگر را به دروغگویی متهم کردند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) پس از تصویب کلیات لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی موسوم به FATF وارد بررسی رد لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم شدند که این مسئله حواشی جالبی به همراه داشت.

نخستین حاشیه این بررسی شعرخوانی کاظم دلخوش، نماینده مردم صومعه سرا و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در وصف علی لاریجانی، رئیس قوه مقننه بود.

این نماینده مجلس زمانی که مشغول ایراد اظهارات خود در موافقت با رد لایحه مذکور بود در اعتراض به شلوغی جایگاه هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و حضور تنی چند از نمایندگان اطراف لاریجانی خواستار خلوت شدن اطراف رئیس مجلس شورای اسلامی و توجه وی به اظهاراتش شد.

این نماینده اصولگرای مجلس زمانی که دید تذکراتش کارساز نمی‌شود با خواندن این شعر اعتراض خود را به شلوغی اطراف لاریجانی نشان داد.

دلخوش گفت: «آقای رئیس، ای رئیس خوش نام/ ای مرحم دردها و آلام/ دور و بر تو چنان شلوغ است/ انگار صف پنیر و دوغ است.»

اتهام‌زنی اصوگرایان به یکدیگر در صحن علنی

در ادامه بررسی طرح رد لایحه اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم، جهانبخش محبی نیا، نماینده مردم میاندوآب و از نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی در قامت مخالف رد این طرح به اظهار نظر پرداخت.

وی در اظهاراتش تأکید کرد که اگر این طرح رد شود این پیام را برای جهان ابلاغ می‌کند که ایران اسلامی که خود از بزرگترین قربانیان تروریسم در جهان محسوب می‌شود، مخالف مبارزه با تروریسم است.

این اظهارات ‌او به مزاج سایر نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی که از صبح در قامت مخالفان طرح‌ FATF اظهار نظر کرده بودند، خوش نیامد.

جمشید جعفرپور، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در اظهاراتی با گلایه از سخنان محبی نیا، تاکید کرد که پذیرش این طرح به معنای رفتن به لبه پرتگاه است.

به هنگام اظهارات وی محبی نیا که از موافقان این طرح و از مخالفان رد آن محسوب می‌شود با فریادهای خود درسمت دیگر مجلس توجه خبرنگاران را به خود جلب کرد، این نماینده مجلس با صدای بلند فریاد می‌زد که «دروغه، دروغه!»

در این هنگام سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه مسعود پزشکیان، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی برای آرام کردن او در محل حاضر شد و سرانجام سر و صدای ایجاد شده در بهارستان فروکش کرد.

جالب‌تر اینکه در همین هنگام میکروفون لاریجانی اشکال پیدا کرد و همین مسئله باعث شد فریادهای ایجاد شده در صحن علنی خانه ملت بیش از پیش خودنمایی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار