تشریح برنامه‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان در سال 97

زاهدان(پانا)- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان برنامه‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان در سال 97 را تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۱۹۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
تشریح برنامه‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان در سال 97

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان حسین مسگرانی در نشست خبری با خبرنگاران در زمینه اعلام برنامه‌های فرهنگی و هنری این اداره کل اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان در بخش جشنواره هنرهای تجسمی، توسعه فرهنگ نماز، در حوزه معاونت مطبوعاتی، قرآن و عترت رتبه‌های خوبی کسب کرده و جز استان های برتر بوده است.

وی افزود: یکی از مطالبات مهم جامعه هنری این است سیستان و بلوچستان فقط زاهدان نیست و شهرستان های استان ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه های مختلف دارد که در همین راستا امسال اولین جشنواره شعر و فرهنگ بلوچستان در نیکشهر برگزار خواهد شد.

مسگرانی با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان نیز اظهار کرد: در آستانه ماه رمضان هستیم و امسال این اداره کل به همراه ادارات متولی جشن‌های رمضان در قالب جز خوانی قرآن، مسابقه عکاسی، تفسیر قرآن در مراکز شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه استقبال مردم و خانواده‌ها از تئاترهای خیابانی بسیار خوب بود بیان کرد: در آستانه ۲ رویداد مهم هستیم هفته آینده مراسم اردیبهشت تئاتر و اختتامیه جشنواره تئاتر خیابانی طلوع و تقدیر از برگزیدگان این جشنواره برگزار خواهد شد.
وی همچنین به توسعه سینما در استان اشاره کرد و گفت: سینما در شهرستان زاهدان رونق گرفته و استقبال مردم بسیار خوب بوده است به گونه ای که در فروردین ماه حدود ۲۶ هزار نفر از فیلم‌های اکران شده استقبال کردند.

وی با اشاره به مناسبت‌های فرهنگی پیش رو نیز ادامه داد: روز فردوسی را در پیش داریم که ستاد بزرگداشت مفاخر فرهنگی در نظر گرفته شده و امیدواریم اولین جلسه آن برگزار شود.

مسگرانی در ادامه از رسانه‌ها خواست مطالبات فرهنگی داشته باشند و در هفته بزرگداشت فردوسی در زمینه اینکه میدانی در زاهدان به نام فردوسی نامگذاری شود تاکید داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: برگزاری جشنواره ملی انیمیشن، جشنواره ملی ذکر و ذاکرین، تداوم برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌هایی که در سال گذشته برگزار شده نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار این اداره کل است.

وی بیان کرد: هفته‌های فرهنگی هنری شهرستان‌ها نیز امسال در ۱۰ شهرستان و بخش‌ها برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار