پاریس حفظ برجام را برای امنیت جهانی لازم می داند

زاهدان(پانا) - سفیر فرانسه در ایران در دیدار با جانشین و معاونان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استراتژی فرانسه در موضوع برجام و حمایت از آن روشن و شفاف است، ما حفظ برجام را برای امنیت جهانی لازم می دانیم و از اجرای تمامی مفاد آن حمایت می کنیم.

کد مطلب: ۸۱۹۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
پاریس حفظ برجام را برای امنیت جهانی لازم می داند

به گزارش ایرنا، فرانسوا سنمو روز دوشنبه در سفر به زاهدان و دیدار با جانشین و معاونان استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برجام بسیاری از مسائل را در آینده تحت الشعاع قرار می دهد.
وی افزود: در موضوع برجام بسیاری از مسائل بین ایران و فرانسه وجود دارد که ما موافق آن هستیم و با برخی موضوعات نیز موافق نیستیم اما دوست داریم در مورد آنها گفت وگو و مشکلات را با هدف حفظ برجام و کاهش تنش های بالایی که در منطقه وجود دارد، حل کنیم.
سفیر فرانسه در تهران تصریح کرد: یکی از ویژگی های ما به عنوان عضو شورای امنیت سازمان ملل این است که استراتژی شفاف و روشن داریم و این استراتژی را به تمام شرکا و کشورهای خارج از منطقه نیز توضیح می دهیم مثل همان کاری که رئیس جمهوری فرانسه در دیدار با ترامپ کرد.
وی افزود: ایشان (رئیس جمهور فرانسه) به آقای ترامپ گفتند که ما با شما بر سر یک موضوع مهم که آن هم آینده برجام است، کاملا موافق هستیم، زیرا فرانسه برجام را برای امنیت منطقه و امنیت جهانی لازم می داند و از اجرای برجام و تمامی مفاد آن حمایت می کنیم و این اجراها شامل تبادلات و گشایش اقتصادی برای ایران است.
فرانسوا سنمو با اشاره به اهداف سفرش به زاهدان گفت: در این سفر که رایزن سیاسی و وابسته های تجاری، علمی و فنی سفارت فرانسه نیز حضور دارند دیدارهایی با اعضای اتاق بازرگانی و اداره اتباع و مهاجران خارجی سیستان و بلوچستان انجام شد و دیدار با استاندار و مسئولان استانداری و رئیس دانشگاه از دیگر اهداف سفر است.
وی بیان کرد: ترکیب این هیات نیز نشان می دهد که اهداف ما تجاری، علمی و سیاسی است و در دیدار از اداره اتباع و مهاجران خارجی با وجه انسانی این اداره و کمکهای آن به پناهندگان افغان از نزدیک آشنا شدیم.
سفیر فرانسه در ایران گفت: در نشست با اعضای اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان نیز دو طرف زمینه های همکاری را بررسی کردند و تجار و شرکتهای فرانسوی قرار است در بخش انرژی های تجدید پذیر همکاری و سرمایه گذاری کنند.
وی اضافه کرد: یکی از شرکت های فرانسوی نیز در زمینه ساخت آزمایشگاه انستیتو پاستور زاهدان همکاری دارد که تا چندی پیش کارها پیشرفت خوبی داشته اما اکنون کند شده و موضوع در دست پیگیری است.
سنمو با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان در خارج از مرزهای ایران مشهور است، اظهار داشت: این استان در چهارراهی با مرزهای زمینی و دریایی قرار دارد و از زمان باستان تاکنون برای بسیاری از مردم جهان شناخته شده است.
وی با اشاره به سفر توریست های فرانسوی به این استان گفت: ما برای سفر به این استان هیچ مشکل و نگرانی امنیتی نداشتیم اما یک سری جرم هایی در این استان اتفاق افتاده بود که به همین جهت و برای احتیاط بیشتر به توریست هایی که با زبان مردم و مسیرهای امن آشنا نیستند توصیه سفر نکرده ایم.
جانشین و معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز با تقدیم سلام استاندار به سفیر فرانسه گفت: با توجه به اینکه آقای محبی استاندار سیستان و بلوچستان در سفر خارج از کشور حضور دارند دیدار با سفیر و هیات فرانسه برایشان میسر نشد.
علی اصغر میرشکاری افزود: این استان از ظرفیت ها و توانمندیهای فراوان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برخوردار است که سواحل زیبای چابهار، کوه آتشفشان نیمه فعال تفتان، آثار باستانی و تاریخی چون شهر سوخته و صدها اثر دیگر برای گردشگران و اتباع فرانسه بسیار جذاب خواهد بود.
وی افزود: سیستان و بلوچستان از بسیاری کشورهای جهان امن تر است و همواره آماده پذیرش تجار و سرمایه گذاران و گردشگران خارجی به ویژه فرانسویان است.
وی ادامه داد: با وجودی که این استان از امنیت خوبی برخوردار است متاسفانه کشور شما این منطقه را امنیتی اعلام کرده در حالی که خودتان در این سفر به خوبی امنیت حاکم و مردم مهربان و خونگرم آن را مشاهده کردید.
جانشین استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هم اینک سرمایه گذارانی از 10 کشور جهان در این استان سرمایه گذاری کرده و به راحتی در حال فعالیت هستند، از دولتمردان فرانسه نیز انتظار است به گردشگران و سرمایه گذاران کشورشان نیز توصیه کنند تا در این منطقه حضور یافته و پس از دیدارهای لازم نسبت به سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعتی، معدن، فرهنگی و گردشگری اقدام کنند.
در این دیدار دکتر باقر کرد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، دکتر محسن کالوندی معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع انسانی و مدیر کل حوزه استاندار و سالارزهی مدیر کل روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار