در دیدار سفیر ازبکستان با استاندار مازندران مطرح شد

ارائه ویزای فرودگاهی برای گردشگران ازبکستان و مازندران

ساری (پانا) - استاندار مازندران در دیدار با سفیر ازبکستان مبادله هیاتهای تجاری و اقتصادی  را از الویت‌های همکاری مازندران و ازبکستان برشمرد و گفت: ارائه ویزای فرودگاهی برای گردشگران ازبکستان و مازندران سبب توسعه گردشگری و تجارت دو منطقه می‌شود.

کد مطلب: ۸۱۹۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
ارائه ویزای فرودگاهی برای گردشگران ازبکستان و مازندران

محمد اسلامی عصر امروز بهادر عبدالله‌اف سفیر ازبکستان و هعیئت همراه او را در استانداری مازندران ملاقات کرد.

عبدالله‌اف با اشاره به جمعیت سه میلیون نفری مازندران و پذیرایی سالانه از 20 میلیون گردشگر، این رقم را بسیار شگفت‌انگیز خواند و اظهار کرد: ازبکستان ۳۰ میلیون نفر جمعیت دارد و تعداد گردشگر خارجی آن به پنج میلیون نفر هم نمی‌رسد.

او سیاست عمده دولت ازبکستان را کمک به توسعه گردشگری اعلام کرد و افزود : با هفت کشور غیر از حوزه (CIS) بدون ویزا رفت‌وآمد داریم و این امر عامل مهمی در توسعه گردشگری است.

سفیر جمهوری ازبکستان با اشاره به شهرهای باستانی سمرقند و بخارا در ازبکستان و بناهای قدیمی آن، به نزدیکی معماری دو کشور در این رابطه اشاره کرد و گفت: این امکان وجود دارد که برای شهروندان مازندرانی ویزا از سفارت صادر نشود و آن‌ها از فرودگاه یا سمرقند و بخارا ویزا دریافت کنند.

ارائه ویزای فرودگاهی

محمد اسلامی نیز در این دیدار به برگزاری نمایشگاه مشترک بین ایران و ازبکستان تاکید کرد و اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه فرصت مناسبی است تا نیازهای دو کشور در آن شناسایی شده و فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری دو منطقه را معرفی می کند.

او مبادله هیات‌های تجاری و اقتصادی را از الویت‌های دیگر همکاری مازندران و ازبکستان عنوان کرد و افزود: ارائه ویزای فرودگاهی برای گردشگران ازبکستان و مازندران می شود سبب توسعه گردشگری و تجارت دو منطقه می شود.

استاندار مازندران به ظرفیت مازندران در بخش های مختلف همچون گردشگری و کشاورزی اشاره کرد و گفت: وجود چنین ظرفیت هایی در استان می تواند تبادل در بخش های مختلف با ازبکستان را فراهم کند.

او افزود: می‌توانیم اولین اجلاس تجاری بین دو منطقه را اجرا کنیم و علاوه بر این می‌توان ویزای فرودگاهی بین دو منطقه برای تبادل گردشگر صادر کرد.

استاندار مازندران گفت: در راستای تبادل گردشگر بین مازندران و ازبکستان به دلیل وجود تاریخ و فرهنگ مشترک بین دو منطقه می‌توانیم تفاهماتی داشته باشیم و باید از این ظرفیت و فرصت برای توسعه تبادلات استفاده کنیم.

اسلامی با بیان اینکه ایران و ازبکستان ریشه تاریخی و فرهنگی مشترک و کهن دارند عنوان کرد: باید به این ظرفیت نیز برای توسعه تبادلات دو منطقه توجه اساسی شود.

بازدید از کشتارگاه میانکاله، طیور جویبار ، بازدید از شرکت پرورش ماهیان خاویاری قره برون جویبار، بازدید از مزرعه پرورش ماهی قزل‌آلا، بازدید از کارخانه سیمان مازندران، بازدید از مجموعه سنگ ظهیری، نشست با رئیس اتاق بازرگانی،صنایع ،معادن و کشاورزی و فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان استان، بازدید از شرکت تولیدی فولاد بهمن در شهرک صنعتی بشل و بازدید از شرکت تولیدی مازرون فوم قائم از برنامه‌های سفر دو روزه سفیر ازبکستان در مازندران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار