مدیر کل شیلات سیستان وبلوچستان:

80 درصد میگوی تولیدی در چابهار به آسیا و اروپا صادر میشود

زاهدان(پانا)-مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: 80 درصد میگوی تولیدی مزارع گواتر چابهار به بازارهای اروپا و آسیا صادر شد.

کد مطلب: ۸۱۹۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
80 درصد میگوی تولیدی در چابهار به آسیا و اروپا صادر میشود

به گزارش ایسنا هدایت‌الله میرمرادزهی با بیان این‌که چابهار و کنارک بر اساس نظر کارشناسان شیلاتی بهشت آبزی‌پروری ایران است، اظهار کرد: درمجموع بر اساس مطالعات انجام‌شده 42 هزار هکتار مزارع مستعد پرورش میگو در چابهار و کنارک وجود دارد و ما در اینجا به دلیل نزدیکی به خط استوا و آب‌وهوای مطلوب قابلیت پرورش سه مرحله میگو در سال را داریم.

وی افزود: مزارع پرورش میگوی ما در چابهار فعلاً تنها محدود به مزارع گواتر در شرق چابهار و نقطه مرزی پاکستان می‌شود، این مزارع حدود 4 هزار هکتار وسعت دارد که حدود 3 هزار هکتار آن را مزارع مستعد پرورش میگو تشکیل می‌دهد که تنها حدود هزار هکتار را به زیر کشت می‌بریم و نیاز است تا با توسعه زیرساخت و احداث تأسیسات بقیه نیز به زیر کشت برود.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: علاوه ‌بر مزارع گواتر، ما مزارع دیگری را نیز برای زیر کشت بردن میگو در نظر داریم، از 42 هزار هکتار اراضی مستعد، 15 هزار هکتار از مزارع ما به‌مراتب به ‌زیر کشت خواهند رفت که بر این مبنا در وهله اول، 3 هزار هکتار در بریس با مشارکت یک شرکت کره‌جنوبی، هزار هکتار در رودیک با مشارکت یک ایرانی‌تبار کویتی و 100 هکتار را هم در منطقه تنگ با مشارکت سپاه پاسداران با فراهم شدن زیرساخت به ‌زیر کشت خواهد رفت.

میرمرادزهی گفت: سال گذشته بیش از 1300 تن میگو از مزارع گواتر برداشت شد که حدود 80 درصد آن یعنی بیش از هزار تن به کشورهای روسیه، امارات، ویتنام، چین و برخی از کشورهای اروپایی صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: میگویی که ما در مزارع سیستان و بلوچستان تولید می‌کنیم از نوع وانامی شیشه‌ای است که میگویی بسیار بازارپسند برای آسیایی‌ها و اروپایی‌هاست و قبل از آن‌که در مزارع ما تولید شود به دلیل بازارپسند بودنش در کشورهایی که نام بردم از سوی خریداران پیش‌خرید می‌شود.

خبرنگار دانش آموز/ مبین جلال کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار