معاون وزارت آموزش‌وپرورش:

۱۵ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش استخدام می شوند

سمنان (پانا) - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش از اخذ مجوز استخدام ۱۵ هزار نفر نیروی جدید در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این آزمون تیرماه سال جاری برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۱۹۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
۱۵ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش استخدام می شوند

علی الهیار ترکمن، در آیین تجلیل از معلمان گرمساری، ضمن بیان اینکه با توجه به قوانین برنامه ششم توسعه نیروی انسانی باید از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی انجام شود، اما مجوز استخدام ۱۵ هزار نفر نیروی جدید اخذشده است، ابراز داشت: با همکاری سازمان سنجش دفترچه‌های این آزمون منتشر و آزمون تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بودجه وزارت آموزش‌وپرورش در سال جاری ۱۱ درصد رشد داشت، افزود: با تخصیص بودجه لازم از سوی نمایندگان این مبالغ در پرداخت حق‌الزحمه نیروهای حق‌التدریس، خرید خدمات آموزشی، امتحانات و اضافه‌کاری کارکنان هزینه خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش بابیان اینکه سال گذشته از رقم سه هزار میلیارد تومان محل اعتبار شرکت‌ها تنها ۹۰۰ میلیون تومان آن محقق شده است، ابراز داشت: یکی از چالش‌های اصلی آموزش‌وپرورش در بودجه سال ۹۷ نیز بر همین موضوع متمرکزشده است.

الهیار ترکمن بابیان اینکه برای توسعه‌های کمی الگوی مناسب تعریف‌نشده است، تصریح کرد: امروز با جمعیت دانش آموزی مواجه هستیم که باید با درس گرفتن از چهار دهه گذشته برای الگوهای توسعه، برنامه‌ریزی‌های بیشتر و بهتری داشته باشیم.

وی بابیان اینکه ۹۶۰ میلیارد تومان مطالبات آموزش‌وپرورش برای پرداخت حقوق فرهنگیان به سال ۹۷ منتقل‌شده است، افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده حقوق سرباز معلم‌ها به‌طور کامل و حق‌التدریسی‌های شاغل تا مهر و آبان، اضافه‌کاری تا هفت ماه و نیم از سال گذشته، ۸۰ درصد حق‌الزحمه امتحانات سال ۹۵ به‌طور کامل پرداخت‌شده است و پرداخت حقوق حق‌الزحمه امتحانات و مابقی مطالبات در دستور کار سال ۹۷ قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار