از مهر ۹۶ تا اردیبهشت ۹۷ رقم خورد

کاهش ۳۸ درصدی بارش‌های استان تهران

تهران (پانا) - به گفته قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران میانگین بارش در استان تهران از ابتدای سال آبی (اول مهر) نسبت به زمان مشابه قبلی ۳۸ درصد کمتر بوده است.

کد مطلب: ۸۱۹۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۳۸ درصدی بارش‌های استان تهران

به گزارش صداوسیما، علیرضا نوذری پور اظهار داشت: بر اساس آمار تا ۱۰ اردیبهشت امسال، ۱۸۳ میلیمتر بارش در استان تهران ثبت شده در حالی که این رقم در زمان مشابه پارسال ۲۹۵ میلیمتر بود.

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش بارش ها منابع آبی محدودتر می شود و نیاز به مدیریت مصرف داریم که امیدواریم با کمک مشترکان از استفاده صحیح از آب تابستان را بدون مشکل سپری کنیم.

نوذری پور گفت: نگران سال آبی جدید و میزان بارش ها در پاییز و زمستان امسال هستیم، اما اگر مردم همکاری کنند و سرانه مصرف آب به حد معتدلی برسد می توانیم از بحران آب به خوبی عبور کنیم.

وی درباره افزایش ۷ درصدی قیمت برای مشترکان بد مصرف و پر مصرف گفت: قیمت های قطره چکانی ۷ یا ۱۱ درصد پاسخگوی قیمت تمام شده و فروش آب نیست و در این زمینه نیاز به جهش منطقی در قیمت آب داریم که این موضوع نه برای کسب درآمد بلکه برای آن است که ارزش واقعی آب را بدانیم و در بلندمدت بتوانیم آب مورد نیاز شهروندان را تامین کنیم.

نوذری پور با اشاره به این که ۹۰ درصد مشترکان شهر تهران خانگی هستند گفت: اگر الگوی مصرف برای هر خانوار را ۲۰ مترمکعب در ماه در نظر بگیریم، ۲۰ درصد مشترکان تهرانی بیش از الگو آب مصرف می کنند و بد مصرف هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار