دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش عنوان کرد: ویژگی های پایتخت آموزش و پرورش کشور 

معلم خوب کسی است که در کنار آموزش به ارتقای مهارت ها تیز توجه دارد

تبریز ( پانا)- دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با طرح این سوال که اگر بخواهیم پایتخت آموزشی و تربیتی در کشور را انتخاب کنیم این استان چه ویژگی هایی باید داشته باشد، ادامه داد: برای پاسخ به این سوال باید بگویم که استانی می تواند به این عنوان دست یابد که در مدارس کودکان و نوجوانان را متناسب با تحولات محیطی و اقتضای  زمان تربیت کنند و به عبارتی آن ها را برای  زندگی در آینده پرورش دهند نه برای زمان حال.

کد مطلب: ۸۱۹۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش عنوان کرد: ویژگی های پایتخت آموزش و پرورش کشور 

مهدی نوید ادهم در آیین تجلیل از نمایندگان معلمان و منتخبان فرهنگیان در باشگاه فرهنگیان آدربایجان شرقی اظهار کرد: نوجوانان امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز دارند تا با افکار شهید مطهری آشنا شوند و برای مطالعه کتب ایشان ترغیب شوند تا بتوانند پاسخ نیازهای خود را بیابند.

وی با بیان این که رصد عملکرد استان ها یکی از وظایف شورای عالی آموزش و پرورش است، گفت: خوشبختانه استان آذربایجان شرقی به برکت وجود مدیر شایسته و کاردان در این چند سال هم از لحاظ سخت افزاری و هم از لحاظ نرم افزاری سیر تکاملی را طی کرده است .

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: هفته گرامی داشت مقام معلم فرصتی ارزشمند برای تجلیل از کسانی است که در یک سال گذشته هدفمند تلاش کرده و دستاورد داشته اند.

نوید ادهم با طرح این سوال که اگر بخواهیم پایتخت آموزشی و تربیتی در کشور را انتخاب کنیم این استان چه ویژگی هایی باید داشته باشد، ادامه داد: برای پاسخ به این سوال باید بگویم که استانی می تواند به این عنوان دست یابد که در مدارس کودکان و نوجوانان را متناسب با تحولات محیطی و اقتضای زمان تربیت کنند و به عبارتی آن ها را برای زندگی در آینده پرورش دهند نه برای زمان حال.

وی افزود: مدارس ما باید مهارت های لازم ، نحوه استدلال کردن و حل مشکل را دانش آموزان بتوانند یاد دهند و این چیزی است که امروز در آن مشکل داریم.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان این که یکی از مباحث جدی در سند تحول این است که ما نظام آموزشی به معنای امروزی را نهاد فرهنگی و تربیتی تبدیل کنیم، اظهار کرد: هر چند آموزش لازم است ولی کافی نیست و ما باید کودکان و نوجوانان را در همه ساحت ها تربیت کنیم و خوب زیستن و چگونه زیستن را به آن ها یاد دهیم.

نوید ادهم اضافه کرد: با این نگاه، معلم موفق کسی نیست که فقط خوب درس می دهد بلکه کسی است که مهارت را نیز به آن ها آموزش می دهد.

وی تصریح کرد: برای تحقق چنین امری آموزش و پرورش نیازمند همکاری سایر دستگاه ها و نهاد ها است و باید همه باور کنیم که کودکان و نوجوانان امروز سرمایه جامعه ما هستند آینده به دست آن ها رقم خواهد خورد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش توجه جدی به تربیت دانش آموزان به خصوص مقطع ابتدایی را خواستار شد و ادامه داد: دشمن به دنبال ایجاد فضای یاس و نامیدی در کشور به ویژه در بین نوجوانان است و ما باید هویت ملی و دینی دانش آموزان را تقویت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار