آئین «سپاس معلم» اعضای تشکل های دانش آموزی آذربایجان غربی برگزار شد

ارومیه (پانا)- آئین سپاس معلم و برزگداشت سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی با حضور رئیس سازمان دانش آموزی کشور و مربیان و دانش آموزان پیشتاز دختر مدارس ارومیه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۹۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد
آئین «سپاس معلم»  اعضای تشکل های دانش آموزی آذربایجان غربی برگزار شد

علی نقی یزدان پناه مشاور رئیس سامان دانش آموزی کشور در این مراسم اظهار داشت: قبل از تاسیس سازمان دانش آموزی، آموزش در مدارس تنها مبتنی بر حافظه گرایی بود و سازمان دانش آموزی برای ایجاد تحول در این نگرش به وجود آمد.

وی با بیان این مطلب که احترام، مسئولیت پذیری، ایثار، مشارکت و همدلی از طریق کتب درسی نمی تواند به دانش آموزان منتقل شود و نیاز به فعالیت های گروهی دارد، گفت: امروزه نوجوانان و جوانان ما فاقد مهارت نه گفتن هستند و با فعالیت تشکیلات دانش آموزی می توان این موضع را به خود تجربه کرده و بیاموزند.

پزدان پناه با اشاره به اینکه مربیان سازمان دانش آموزی، مصداق کار فی سبیل الله اند، تاکید کرد: مغز را میتوان با معلومات پر کرد اما دل انسان تغیر با این روش تغیر نمی کند و کار معلمی تغیر قلب های فرزندان به سمت آگاهی و معرقت است.

محمود علیگو رئیس سازمان دانش آموزی کشور نیز در این مراسم گفت: 12 منش سازمان دانش آموزی باید در وجود دانش آموزان نهادینه شود که بخش انگیزشی این منش ها، بر عهده مربی و بخش فعالیتی آن بر عهده دانش آموزان است.

وی با تاکید بر اینکه همه ما اعضا و مربیان تشکیلاتی باید ماموریتمان را برای خود تعریف کنیم، خاطر نشان کرد: دانش آموزان عضو تشکل پیشتازان باید نسبت به همکلاسی ها، محیط زیست، خانواده و تیم و گروه خود احساس مسئولیت کرده و فعالیت های خود را در قالب تیم به نمایش بگذارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار