استان چهارمحال و بختیاری

فرهنگ سازی برای استفاده بهینه از آب

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری گفت: باید برای استفاده بهینه از آب، فرهنگ‌سازی صورت گیرد که در این راستا آموزش بسیار اثرگذار است.

کد مطلب: ۸۱۹۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ سازی برای استفاده بهینه از آب

به گزارش خبرنگار پاناچهارمحال و بختیاری،" فرج الله اعرابی " در آیین افتتاحیه طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب)، اظهار کرد: در چند سال گذشته نعمت آب فراوان بود و هیچ گاه به ذهن کسی خطور نمی‌کرد که روزی باید از منابع استفاده محدودتر داشت اما امروز لازم است برای صرفه‌جویی در مصرف آب همگان وارد عرصه شوند.

اعرابی افزود: باید برای استفاده بهینه از آب، فرهنگ‌سازی صورت گیرد که در این راستا آموزش بسیار اثرگذار است.

وی بیان کرد: برای بالابردن سطح فرهنگ جامعه در تمام ابعاد به آموزش نیاز است و آموزش باید براساس تحقیقات علمی اتفاق افتد تا موثر واقع شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه باید از کلاس اول ابتدایی به دانش‌آموزان فرهنگ‌سازی را آموخت تا خود ساخته شده و در انتقال فرهنگ به جامعه و خانواده نقش داشته باشند، گفت: باید آموزش را سرلوحه قرار داد و آموزش و پرورش بهترین بستر برای انجام این امر خطیر است.

اعرابی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی مختص به یک زمان و موقعیت نیست، تاکید کرد: طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب برای نزدیک به 40 هزارو 500 دانش‌آموز دوره متوسطه اول و دوم در استان اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش مربیان و دانش آموزان با توزیع بسته‌های آموزشی درخصوص مصرف صحیح و چگونگی صیانت از آب با توجه به وضعیت کنونی خشکسالی و کاهش منابع آبی از برنامه‌های این طرح است.

گفتنی است ،این آیین با حضور جمعی از دانش‌آموزان و معلمان برگزار شد و معلمان نیز در یک کارگاه آموزشی شرکت کردند و سرفصل‌های آموزش به آن‌ها ارائه شد تا این افراد به عنوان رابطین آموزشی، این آموزش‌ها را به معلمان در سایر نقاط استان منتقل و در نهایت دانش‌آموزان آموزش لازم را در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب ببینند.همچنین این طرح با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال وبختیاری ، جهاد دانشگاهی و شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار