فاطمه حسینی، نماینده تهران: روحانی از ظرفیت مجلس برای رفع فیلتر تلگرام استفاده کند

تهران (پانا) - عضو فراکسیون امید با تاکید بر لزوم احترام به خواست مردم، از رئیس‌جمهوری خواست از ظرفیت قوه مقننه برای رفع فیلتر تلگرام استفاده کند.

کد مطلب: ۸۱۹۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
فاطمه حسینی، نماینده تهران: روحانی از ظرفیت مجلس برای رفع فیلتر تلگرام استفاده کند

سیده فاطمه حسینی، نماینده مردم تهران در مجلس، در گفت‌و‌گو با پانا با اشاره به مسائل و معضلات ایجادشده برای مردم در استفاده از پیام‌رسان تلگرام اظهار کرد: «ما باید با خودمان رو راست باشیم، مسئولان مربوط که در فیلتر تلگرام نقش داشتند امروز از خودشان بپرسند واقعا اهدافشان محقق شده است؟»

وی ادامه داد: «یکی از اهدافی که برای فیلتر تلگرام بیان می‌شد، تشویق مردم به استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی نظیر سروش است اما امروز عملا می‌بینیم که این اتفاق نیفتاده است و طیف عظیمی از مردم حتی افراد مسن‌ نیز در حال استفاده از فیلتر‌شکن‌ها هستند. آیا معنای این چیزی جز شکست برنامه فیلترینگ است.»

این نماینده مجلس در ادامه فیلتر شبکه‌های اجتماعی را نوعی ایجاد انحصار برای پیام‌رسان‌های داخلی دانست و تصریح کرد: «اگر ما به راستی خواهان رشد شبکه‌های اجتماعی بومی هستیم باید اجازه دهیم آنها در فضایی برابر با پیام‌رسان‌های خارجی به رقابت بپردازند.»

حسینی افزود: «اگر فضای رقابت بسته شود و پیام‌رسان‌های ما احساس کنند با همیبن کیفیت کنونی هیچ پیام‌رسانی اجازه رقابت با آنها را ندارد، قطعا رشدی نخواهند داشت و همین مسئله منجر به بروز نوعی احساس نارضایتی و بی‌اعتمادی به تصمیمات مسئولان در مردم خواهد شد که نمونه آن‌را در صنعت خودرو دیده‌ایم.»

عضو فراکسیون امید خانه ملت متذکر شد: «در فضای امروز امکان محدودسازی و بستن مردم و دور نگه داشتن آنان از روند تغییر و تحولات عرصه تکنولوژی نیست؛ فیلتر می‌کنیم و از سوی دیگر فیلترشکن معرفی می‌شود و این دور باطل همین‌طور ادامه خواهد داشت و نتیجه‌اش جز هزینه گزاف چیزی نخواهد بود.»

این عضو اصلاح‌طلب کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن عبث و بیهوده خواندن اقداماتی نظیر فیلتر تلگرام یادآور شد: «متاسفانه امروز به جای فرهنگ‌سازی و تشویق مردم از راه‌های صحیح به استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی با محدودسازی پیام‌رسان‌های خارجی، آنها را در عمل انجام‌شده قرار می‌دهیم. واکنش‌ها نیز قطعا خلاف انتظارات مسئولان فیلترکننده است چراکه مردم به جای نزدیک‌تر شدن به شبکه‌های اجتماعی بومی، روز به روز از آنها دورتر می‌شوند.»

روحانی پای حقوق اساسی مردم ایستادگی کند

نماینده مردم تهران در ادامه با انتقاد از طی نشدن روند مرسوم برای برنامه‌ریزی و فیلتر شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: «اگر قرار بر مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی است، نخست باید دلیل آن‌را به مردم بگوییم، باید آنها را قانع کنیم و باجلب اعتمادشان از مردم بخواهیم از جایگزین‌های بومی استفاده کنند، در مرحله دوم نیز تک تک مراحل قانونی برای فیلتر و مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی را طی کنیم.»

حسینی افزود: «نمی‌توانیم با دور زدن سازوکارهای تعریف‌شده اقدام به فیلتر شبکه‌های اجتماعی بر اساس سلیقه شخصی خود کنیم. این خلاف حقوق شهروندی است. از رئیس‌جمهوری به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی انتظار می‌رود بیش از این در مقابل تعرضات به حقوق اساسی مردم ایستادگی کند. در واقع، امروز جدی‌ترین خواسته ما از روحانی ایستادگی هرچه بیشتر در مقابل ناقضان حقوق اساسی و شهروندی مردم است.»

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص نامه یکی از نمایندگان و پیشنهاد حضور روحانی در خانه ملت و ارائه توضیح در خصوص فیلترتلگرام، گفت: «شخصا از این مسئله استقبال می‌کنم. دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ظرفیت‌های بسیاری برای هماهنگی با دولت برای بهبود اوضاع زندگی مردم دارد و روحانی باید از این ظرفیت‌ها بیش از پیش استفاده کند. در همین زمینه فیلتر شدن تلگرام نیز روحانی می‌تواند با حضور در مجلس از ظرفیت نمایندگان استفاده کند.»

وی در خاتمه تصریح کرد: «این حضور روحانی در مجلس به معنای سوال از وی نیست بلکه به معنای دعوت از وی برای صحبت و رایزنی و اتخاذ تصمیمی واحد است. به هرحال، در زمینه فیلتر تلگرام سوالاتی وجود دارد و از سوی دیگر نیز شائبه‌هایی از سوی جناحی خاص در کشورمان ایجاد شده است که هیچ کس جز رئیس‌جمهوری نمی‌تواند به آنها پاسخ دهد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار