تشکیلات دانش آموزی فرصتی برای رشد اجتماعی دانش آموزان است

کاشان ( پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان اصفهان گفت: تشکیلات دانش آموزی فرصت و مسیری برای تربیت و رشد اجتماعی دانش آموزان برای حضور فعال و اثربخش در فعالیت های اجتماعی است.

کد مطلب: ۸۱۹۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
تشکیلات دانش آموزی فرصتی برای رشد اجتماعی دانش آموزان است

عباس زهیری در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: اگر مشارکت دانش آموزان توسط مربیان و مدرسان سازمان دانش آموزی در مدارس برنامه ریزی شود، مشارکت اجتماعی آنها در جامعه نیز تقویت می شود.

وی تصریح کرد: خوداتکایی، برقراری ارتباط و مشارکت در برنامه های اجتماعی برای تامین نیازهای جامعه ضروت دارد که توسعه و تقویت سازمان دانش آموزی باید در این راستا برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت دانش آموزان برای شرکت در فعالیت های اجتماعی باید تقویت شود، گفت: دانش آموزان باید با سبک زندگی فردی و اجتماعی آشنا شده و آنها را در فعالیتهای عملی تجربه کنند.

وی تصریح کرد: سازمان دانش آموزی با هدف پرورش شخصیت دینی، اخلاقی، عقلانی، عاطفی، علمی و اجتماعی دانش‌آموزان همراه با تامین زمینه مشارکت همه جانبه آنها در زمینه‌های‌ فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و هنری تشکیل شده است تا هر دانش آموز در یک رشته متخصص شود .

رئیس سازمان دانش آموزی استان اصفهان تاکید کرد: در شرایط امروز که نابسامانیهای اجتماعی، دامنگیر جوانان شده است باید در قالب فعالیت های اجتماعی و در کنار آموزش های رسمی، دانش آموزان را آموزش بدهیم تا آسیب های اجتماعی در جامعه کنترل و پیشگیری شود.

وی گفت: وظایف سازمان دانش آموزی گستره وسیعی از فعالیت های فرهنگی تا کارهای تخصصی است که موفقیت در انجام این رسالت با همت مربیان و مدرسان مدارس اتفاق افتاده و این شور و ذوق باید به همه مدارس سرایت کند هر چند که کمبودها و محدودیتهای مالی مانع از تحقق اهداف سازمان است.

وی تصریح کرد: اگر تربیت اجتماعی دانش آموزان در دوره ابتدایی نهادینه شود این هویت طلبی در دوره متوسطه به شکوفایی می رسد و تمرین این مهارتها منجر به توسعه کشور خواهد شد.

زهیری افزود: شهرستان کاشان، ظرفیت بالایی برای فعالیت های تشکیلاتی دارد و بیشتر از یک استان فعالیت می کند و باید این فعالیتها به عنوان الگو و تبادل تجربه به سایر مناطق هم نشر پیدا کند.

سازمان دانش آموزی به عنوان یک ارگان غیر دولتی از سال ۸۰ فعالیت خود را در مدارس کشور آغاز کرده است. نشست سالانه مربیان و مدارسان تشکلهای دانش آموزی استانهای اصفهان و یزد به مدت دو روز در کاشان برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار