امینی‌فرد، عضو کمیسیون بهداشت مجلس:‌ اعتبارات موجود برای کمک به بیماران خاص کافی نیست

تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اصلاح ردیف بودجه درمان بیماری‌های خاص تأکید کرد و گفت در سال 97 سه بیماری جدید به فهرست بیماری‌های خاص افزوده شد.

کد مطلب: ۸۱۹۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
امینی‌فرد، عضو کمیسیون بهداشت مجلس:‌ اعتبارات موجود برای کمک به بیماران خاص کافی نیست

محمدنعیم امینی‌فرد در گفت‌وگو با پانا در آستانه روز بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج با اشاره به حمایت‌های دولت و مجلس از این بیماران گفت: حمایت از بیماری‌های خاص در دهه 70 در صدر سیاست‌های مجلس و دولت قرار گرفت و پس از آن به تدریج میزان حمایت‌ها افزایش یافت اما همچنان بیماران خاص نیازمند توجه ویژه دولت و مجلس هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر اضافه شدن سه بیماری اوتیسم، متابولیکی و ای‌بی به فهرست بیماری‌های خاص گفت: طبق این مصوبه، بخشی از هزینه‌های این سه بیماری باید از محل ردیف بیماری‌های خاص پرداخت شود.

این نماینده مجلس افزود: اتفاقی که در بودجه سال 97 افتاد این بوده که تعریف بیماری‌های خاص مشخص شده و در این تعریف، بیماری‌هایی همچون پروانه‌ای و برخی بیماری‌های ژنتیکی در دایره بیماری‌های خاص تعیین شده‌اند.

وی افزود: در بودجه سال جاری، 10 درصد بودجه هدفمندی یارانه‌ها به طور مستقیم به درمان بیماری‌های صعب العلاج تعلق دارد. البته اعتبارات لازم برای بیماری‌های خاصی که پیش از این به عنوان بیماری خاص شناخته شده‌اند تأمین شده، اما این اعتبارات‌ کافی نیست و باید اصلاح شود.

امینی‌فرد تصریح کرد: اگرچه بیماران صعب العلاج تحت پوشش بیمه هستند اما وقتی در لیست بیماران خاص قرار می‌گیرند، حمایت‌های بیشتری از آن‌ها خواهد شد چراکه هزینه‌های درمان این بیماران بسیار زیاد است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: سال گذشته رقمی حدود 250 میلیارد تومان به درمان بیماری‌های خاص اختصاص یافت و امیدواریم امسال ردیف بودجه‌ای برای درمان بیماری‌های خاص مورد موافقت سازمان برنامه و بودجه قرار بگیرد و اعتبار بیشتری در اختیار سازمان‌های بیمه‌ای و وزارت بهداشت قرار گیرد.

وی یادآور شد: طرح تحول سلامت با هدف حمایت از بیماران به ویژه بیماران صعب العلاج اجرا شد اما در مواردی این طرح نتوانست روند درستی را پیش بگیرد به گونه‌ای که حمایت از این بیماران در این طرح انجام نمی‌شود و منابع حوزه سلامت نیز به خوبی مدیریت نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار