در گفت‌وگو با پانا

منصور برزگر: افت کُشتی ایران مقطعی و به علت تغییر نسل است؛ جای نگرانی ندارد

تهران (پانا) –  عضو شورای فنی فدراسیون کشتی معتقد است کشتی ایران مراحل پوست‌اندازی را طی می‌کند و افت در این مرحله امری طبیعی است.

کد مطلب: ۸۱۹۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
منصور برزگر: افت کُشتی ایران مقطعی و به علت تغییر نسل است؛ جای نگرانی ندارد

مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا و رقابت‌های جهانی مجارستان، روزهای ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار می‌شود و مدعیان سهمیه‌دار( عنوان‌داران جهانی و المپیک) و نفرات برتر مرحله اول رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی باید در این سه روز به مصاف هم بروند تا در نهایت دوبنده تیم ملی را از آن خود کنند .

منصور برزگر، عضو شورای فنی کشتی آزاد فدراسیون کشتی، در گفت‌وگو با پانا درباره مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد گفت: در یکی دو روز آینده تکلیف نهایی کشتی‌گیران برای مسابقات پیش رو مشخص می‌شود. کار خیلی سختی پیش روی کشتی‌گیران است چرا که برخی از آنها پا به سن گذاشتند و باید با کشتی‌گیران جوان رقابت کنند. کشتی‌گیرانی که شناخته‌شده نیستند و از طرفی نیروی جوانی دارند همه عزمشان را جزم کردند که به دوبنده تیم ملی برسند .

نایب قهرمان المپیک 1976 مونترال ادامه داد: البته به این معنی نیست که ما از کشتی‌گیران قدیمی ناامید هستیم اما بالاخره آنها حریفان تازه‌نفس و جوان پیش روی خود دارند. از طرفی بالاخره جوانان هم مدعیان قدیمی و باتجربه پیش رو دارند .

عضو کمیته فنی فدراسیون کشتی افزود: وضع فعلی نشان می‌دهد کشتی ایران در حال پوست‌اندازی است و تغییر نسل باعث کمی افت در کشتی ایران خواهد شد. به نوعی کشتی کمی دچار خلاء می‌شود اما نباید خیلی زود قضاوت کنیم.

قهرمان سابق جهان در مورد غیبت مدعیان در مسابقات انتخابی گفت: برخی کشتی‌گیران به دلیل آسیب‌دیدگی و نامه پزشکی حضور ندارند.

وی افزود: به نظر من باید پشتوانه‌سازی خیلی زود انجام شود. من نمی‌گویم حضور مدعیان در ترکیب تیم کشتی آزاد بد است اما به هرحال باید به این توجه کنیم که اگر یک روزی بنا بر هر دلیلی این مدعیان نباشند ما افراد دیگری را جایگزین آنها کنیم.

برزگر در پایان افزود: الآن رضا یزدانی مشخص نیست که به کشتی باز می‌گردد یا خیر، همه نگران او هستند که برگردد و اگر در ترکیب تیم حضور داشته باشد جای خیلی خوشحالی است اما ما باید کشتی‌گیری بسازیم که جایگزین او باشد و در این برهه نگرانی ایجاد نکند. این تغییر نسل در کشتی در حال اتفاق است و البته افتی هم از بابت آن خواهیم داشت اما جای نگرانی نیست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار