در دیدار با امام جمعه قزوین

استاندار قزوین: بحران کم آبی ،مهمترین مساله استان قزوین است

قزوین (پانا) - استاندار قزوین گفت: بحران کم آبی ،مهمترین مساله استان است که در دست پیگیری است.

کد مطلب: ۸۱۹۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
استاندار قزوین:  بحران کم آبی ،مهمترین مساله استان قزوین است

عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین درجلسه دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدرضا تقوی با امام جمعه قزوین بحران آب را مهمترین بحران استان قزوین دانست و افزود: بحران کم آبی که در استان قزوین وجود دارد به دلیل خشکسالی‌های اخیر و برداشت‌های بی‌رویه منابع زیرزمینی به وجود آمده است.
وی بیان کرد: اگر مشکلات این عرصه بر طرف نشود قطعاً دشت قزوین نه تنها برای این استان بلکه برای استان‌های تهران و البرز نیز منبع ایجاد ریز گرد خواهد بود.
استاندار قزوین تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی برای برون رفت از مشکلات این حوزه صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم با اجرای کامل طرح‌ها مشکلات این حوزه را برطرف کنیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدرضا تقوی دراین دیداراظهار کرد: اگر اقتصاد جامعه‌ای بر اساس اقتصاد کشاورزی شکل بگیرد، از استحکام بیشتری برخوردار خواهد بود و آسیب‌های کمتری نیز متوجه آن شده و اقتصادی درون‌گرا می‌شود.
وی بیان کرد: اقتصاد نفتی، اقتصادی نا مطمئن و پر ریسک است چرا که تصمیمات و سیاستگذاری‌ها در جای دیگر اتخاذ می‌شود و اگر آسیبی به آن وارد شود متوجه همه بخش‌ها خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی، اقتصاد کشاورزی است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا کشاورزی ما با علم روز همراه شود و شیوه‌های سنتی که در آن شاهد هدر رفتن منابع بسیاری هستیم کنار گذاشته شود.
وی با بیان اینکه مرغوبیت دشت قزوین برای فعالیت‌های کشاورزی زبانزد است، عنوان کرد: با نگاه جدی‌تر به دشت قزوین و حوزه کشاورزی می‌توانیم نتایج مطلوب‌تری داشته باشیم و فرهنگ‌سازی نیز در این عرصه نقش مهمی ایفا می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار