استاندار سمنان:

طرح " هر سمنانی یک مهارت " کلید خورد/ ضرورت تحول در فرهنگ اشتغال

سمنان (پانا) _ استاندار سمنان عدم تناسب رشته‌های تحصیلی با نیاز بازار کار را از مشکلات این استان برشمرد و گفت: در این راستا طرح هر سمنانی یک مهارت برای فارغ‌التحصیلان بیکار کلید خورد.

کد مطلب: ۸۱۹۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
طرح " هر سمنانی یک مهارت "  کلید خورد/ ضرورت تحول در فرهنگ اشتغال

سیدشهاب‌الدین چاووشی، در آیین سی و چهارمین یادواره بزرگداشت مقام معلم در استان سمنان به میزبانی سالن اجتماعات شهید مطهری سمنان، بابیان اینکه عدم تناسب رشته‌های تحصیلی با نیاز بازار کار از جمله مشکلات سمنان است، ابراز داشت: بر این اساس با همکاری فنی حرفه‌ای طرح هر سمنانی یک مهارت برای فارغ‌التحصیلان بیکار در استان کلید خورده است.

وی بابیان اینکه باید فرهنگ اشتغال در استان متحول شود، افزود: دانش‌آموختگان دانشگاهی می‌توانند در دوره‌های مختلف فنی و حرفه‌ای برای حضور در مشاغل موردنیاز فعالیت کنند.

استاندار سمنان بابیان اینکه طی سال گذشته دو درصد بیشتر از سهم اشتغال تعیین‌شده برای استان محقق شد، ابراز داشت: امروز باوجود فرصت‌های شغلی که در بخش صنعت و معدن استان وجود دارد، افراد تحصیل‌کرده زیادی وجود دارند که با مدارک و مدارج بالای فوق‌لیسانس و دکتری، بیکار هستند و باید این دغدغه در استان درمان شود.

چاووشی بابیان اینکه نظام آموزشی ما برای این حجم تحصیلات تکمیلی و توقعات روزافزون برای اشتغال باید تدابیر لازم اتخاذ کند، تصریح کرد: امروز نسبت به موضوع فرهنگ اشتغال باید تأمل جدی در سطح نظام تعلیم و تربیت ایجاد و سهم و نقش آموزش و پروش در این ‌بین تبیین شود.

وی بابیان اینکه فرصت‌های شغلی قابل‌توجهی در استان سمنان وجود دارد، افزود: اگر می‌خواهیم آسیب‌های اجتماعی به حداقل برسد و اگر می‌خواهیم نظام مدیریتی در کشور سامان‌دهی و آمار جرم و جنایت کاهش پیدا کند باید تکریم مقام معلم مورد توجه قرار گیرد.

استاندار سمنان بابیان اینکه جامعه ملتهب ما بیش از همیشه نیازمند فرهنگ‌ مدارا، گفت و گو و ادب است، اضافه کرد: نسل جدید برای فهم و شناخت بیشتر اسلام نیازمند محبت و منطق استوار معلمان است و این مهم را باید نظام‌ تربیتی ما تبیین کند.

چاووشی ادامه داد: جامعه اکنون با حجم وسیعی از دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی با توقع شغل متناسب مواجه است که برای آنان شغلی وجود ندارد و این مساله در نظام تعلیم و تربیت باید از پیش، با تعریف درستی از فرهنگ اشتغال اصلاح می شد.

وی بیان کرد: بدون پاسداشت مقام علم و معلم، جامعه به سعادت نمی رسد و ادای احترام به معلمان حداقل کاری است که در مقام معلمان می شود انجام داد. معلمان الگوهای جامعه و راهنمای مسیر زندگی دانش آموزان بوده و همه افراد در هر جایگاهی، مدیون معلمان هستند.

در این آیین با حضور علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، سیدکاظم اکرمی و محمود فرشیدی وزیران اسبق آموزش و پرورش کشور و همچنین اسدالله وطنی دبیر شورای عالی گزینش کشور، از برگزیدگان آموزش و پرورش در بخش های مختلف تقدیر شد.

استان سمنان 120 هزار دانش آموز در چهار هزار و 800 کلاس درس دارد و در دوران دفاع مقدس 622 دانش آموز و 124 شهید فرهنگی تقدیم انقلاب کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار