حبیبی: با خروج آمریکا از برجام مطابق مصلحت خودمان عمل می کنیم

تهران (پانا) - دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: با خروج آمریکا از برجام مطابق مصلحت خودمان عمل می کنیم و مردم وقتی در جریان کامل و صریح نقض برجام قرار گیرند قطعا از هر تصمیمی که مسئولان بگیرند، پشتیبانی می کنند.

کد مطلب: ۸۱۹۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
حبیبی: با خروج آمریکا از برجام مطابق مصلحت خودمان عمل می کنیم

«محمد نبی حبیبی» در گفت و گو با ایرنا گفت: رییس جمهوری آمریکا به صورت علنی و تهدید آمیز می خواهد از برجام خارج شود. هرچند، آنها تعهدات خود را انجام ندادند و کنار رفتن و ماندن آمریکا در دو یا سه ساله اخیر برای ایران تفاوت چندانی ندارد.

وی افزود : در مورد برجام، آمریکا یک تعهد بین المللی چند جانبه را امضا کرده و به آن متعهد نبوده است. در این حال، شهروندان آمریکایی متوجه خواهند شد که دولتمردان آنها نقض عهد بین المللی کرده اند چون این نقض عهدها در حکومت آمریکا سابقه طولانی دارد. شاید این نقض عهد باعث شود عده بیشتری از مردم آمریکا، تناقض گویی دولتمردان خود را درک کنند. زمانی جنگ ویتنام تمام شد که توده مردم مخالفت خود را ابراز کردند؛ در برجام نیز این اتفاق می افتد.

به گفته دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، اگر آمریکا از برجام خارج شود ما وظیفه ای نسبت به پایبندی به توافق چندجانبه هسته ای نخواهیم داشت و به قبل از توافقنامه برمی گردیم و می توانیم مطابق مصلحت خودمان عمل کنیم. رییس جمهوری و رهبری اظهار نظرهای صریحی در مورد کنار رفتن آمریکا از برجام کرده اند و ایستادگی رهبری، دولت و مردم می تواند در تغییر نظر آنها تاثیرگذار باشد.

وی افزود: سخنان دولتمردان در ماههای اخیر روشنگر بوده است. مردم وقتی در جریان کامل، صریح و بدون پرده پوشی نقض برجام از طرف غربی ها قرار بگیرند قطعا از هر تصمیمی که مسئولان بگیرند، پشتیبانی می کنند.

حبیبی در واکنش به خبر یک روزنامه عربی در مورد احتمال جنگ مستقیم میان ایران و اسراییل پس از خروج ترامپ از برجام، گفت: ایران بارها اعلام کرده است که شروع کننده هیچ اقدام نظامی نخواهد بود ولی در صورت حمله کشور خارجی به آن پاسخ می دهد. رهبری چند سال پیش در نماز جمعه فرمودند اگر رژیم صهیونیستی چنین حماقتی مرتکب بشود، در چند دقیقه موجودیت آنها نابود خواهد شد.

رییس جمهوری آمریکا تا 22 اردیبهشت به کشورهای اروپایی فرصت داده است تا آنچه او «اشکالات فاجعه بار» برجام می نامد، را اصلاح کنند. در این باره وزیر خارجه آمریکا در نشست مشترک با همتای سعودی خود تهدید کرد: اگر برجام اصلاح نشود این کشور از آن خارج می شود. در پاسخ به تهدیدهای ترامپ، «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه اخیرا گفته است: در صورت خروج آمریکا از برجام، ایران خود را برای هر سناریویی آماده کرده است. «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی نیز هشدار داده است: ایران می تواند ظرف 4 روز غنی سازی 20 درصدی اورانیوم را در «فوردو» از سر گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار