تجلیل از از ۸۴ معلم نمونه و برتر استان کهگیلویه وبویراحمد

تهران (پانا) - در همایش سی و چهارمین یادواره نکوداشت مقام معلم و با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور حقوق شهروندی و مسئولان استانی از معلمان نمونه استانی، فرهنگیان و عشایر سیار کهگیلویه وبویراحمد تجلیل شد.

کد مطلب: ۸۱۹۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از از ۸۴ معلم نمونه و برتر استان کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهناز احمدی دستجردی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور حقوق شهروندی با تبریک هفته معلم، گفت: اصلی ترین معلم بشر درون مایه های خود اوست زیرا قوانین جاودانگی حیات طیبه و جوهره الهی در طبیعت بشر به ودیعه نهاده شده و با رجوع به این منبع است که می‌شود به تربیت صحیح دست یافت و معلم است که می‌تواند سبب این رجعت باشد.

احمدی اظهار کرد: هدف آموزش وپرورش تجدید ساختمان طبیعت انسان است که با تکیه بر قابلیت های فطری کودکان انجام می‌شود و ما معلمان باید تلاش کنیم تا ارزش‌ها را درونی کرده و به جای اندیشه‌ها ، اندیشیدن را بیاموزیم تا انگیزه و عطش درونی برای فهم حقیقت در کودکان مان افزایش یابد و با استفاده از ابزارهای موثر آنان را به اردوگاه توحید وارد کنیم .

وی ادامه داد: ابزارهایی مثل دست ورزی و مهارت آموزی، پرورش ذهن، پرورش قلب و هوش عاطفی ،پرورش جسم و خود مراقبتی، هارمونی و هماهنگی همه اجزا، تقویت امیدواری و گذر از حفره‌های یاس، تقویت احساس خوشبختی پایدار براساس شاخص‌های جهانی و آموزش و تقویت احساس آرامش و رسیدن به بهشت فردی می‌توانند به معلمین کمک کنند تا شهروندی شایسته و در خور نظام جمهوری اسلامی تربیت کنند.

احمدی یکی از مصادیق مهم حقوق شهروندی برای فرهنگیان را رعایت تمامی حقوق مادی و معنوی آنها از جانب همه مسئولان و برنامه ریزان و سیاستگذاران دانست و گفت: رسالت‌های این وزارتخانه سنگین و از سوی دیگر نیز اعتبارات آن به دلیل ناکافی بودن جوابگو نیست که باید تعادل بخشی لازم توسط متولیان امر و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایجاد شود.

وی اظهار کرد: باید نگاه مردم و مسئولان اجرایی کشور به نهاد مهم آموزش و پرورش و جایگاه والای معلمان فراتر از نگرش به دیگر مشاغل و نهادهای دولتی باشد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور حقوق شهروندی بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید وضعیت رفاهی و معیشتی معلمان نیز ارتقا یابد و مشکلات مالی آنان تا حد امکان برطرف شود.

احمدی با توجه به لزوم هماهنگی هر چه بیشتر بین تعلیم و تربیت معلمان و آموزش‌های دیگر نهادهای فرهنگی، گفت: وجود برخی ناهماهنگی‌ها در این زمینه عامل بروز بخش عمده‌ای از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در کشور شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار