«جاده‌های برفی» به انتها رسید

تهران (پانا) - مستند «جاده‌های برفی» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی «هایده مرادی» که به مشکلات تحصیلی دختران نوجوان روستایی می‌پردازد، آماده نمایش شد.

کد مطلب: ۸۱۹۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد
«جاده‌های برفی» به انتها رسید

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مستند «جاده‌های برفی» زمستان 95 در روستاهای اردبیل مقابل دوربین رفت. این مستند در ادامه‌ی دغدغه‌های هایده مرادی پیرامون مسائل و مشکلات دختران و زنان روستایی است. در این فیلم وضعیت تحصیلی دختران نوجوان روستایی روایت می‌شود که به دلیل نبود مدرسه راهنمایی، از ادامه‌ی تحصیل محروم می‌شوند!
وی پیش از این، با ساخت فیلم مستند «قارلی داملار» (پشت‌بام‌های برفی) به روایت زندگی برخی دختران روستایی پرداخته بود که با گذر از سن ازدواج، مجبور به گذران زندگی مجردی می‌شوند؛ مستندی که برنده‌ی چندین جایزه از جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، جشن خانه سینما، جشنواره فیلم کوتاه تهران و... شد.
هایده مرادی متولد سال ۱۳۵۳ در اردبیل و فارغ‌التحصیل کارشناسی سینما از دانشگاه سوره است. در کارنامه‌ی فیلمسازی او، ساخت آثار مستند «لچک»، «فریم‌های خالی»، «قارلی داملار» و... به چشم می‌خورد.
گفتنی است عوامل تولید این مستند عبارتند از: طرح، تحقیق، کارگردانی و تهیه‌کنندگی: هایده مرادی، فیلمبردار و تدوینگر: عبداله شکری، صدابردار و مدیر تولید: امین صبور، دستیار کارگردان: شیرین ملارضایی، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار