معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل:

کمک‌های خیرین اردبیلی به مراکز نیکوکاری ۸۲ درصد افزایش یافت

اردبیل (پانا) - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: خیرین اردبیلی‌ در سال گذشته بیش از ۸۵ میلیارد ریال به مراکز نیکوکاری کمک کرده‌اند که کمک‌های آنها نسبت به مدت مشابه خود در سال ۹۵ در حدود ۸۲ درصد افزایش یافته است.

کد مطلب: ۸۱۹۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
کمک‌های خیرین اردبیلی به مراکز نیکوکاری ۸۲ درصد افزایش یافت

صفر توحیدی در جلسه بررسی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری اردبیل ظهار داشت: خیرین اردبیلی در سال گذشته بیش از 85 میلیارد ریال به مراکز نیکوکاری کمک کرده‌اند که تمامی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری در اسرع وقت بین خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد و سایر اقشار نیازمند جامعه توزیع شده است.

وی بیان کرد: کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری در سال گذشته نسبت به مدت مشابه خود در سال 95، حدود 82 درصد رشد داشته است و مراکز نیکوکاری با هدف تقویت حس نوعدوستی و ترویج فرهنگ انفاق و احسان در جامعه دایر شده‌اند که افزایش کمک‌های مردمی به این مراکز بیانگر نهادینه شدن آن در بین خیران است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان با اشاره به اینکه خیران بیش از 24 میلیارد ریال به اطعام و سبد غذایی نیازمندان از طریق مراکز نیکوکاری کمک کرده‌اند، تصریح کرد: مراکز نیکوکاری با بهره‌گیری از کمک‌های مردمی در مناسبت‌های مختلف سفره‌‌های احسان و سبدهای غذایی را در همان محله‌ها برپا کرده‌اند.

توحیدی گفت: خیرین پنج میلیارد ریال در قالب طرح کوثر به جهیزیه نوعروسان نیازمند کمک کرده‌اند که این طرح به منظور تهیه لوازم ضروری زندگی برای نوعروسان مستمند اجرا می‌شود تا آنها بتوانند بی‌دغدغه و با آسودگی خاطر راهی خانه بخت شوند.

وی با بیان اینکه 33 مرکز نیکوکاری در سطح استان اردبیل راه‌اندازی شده‌ است، گفت: مراکز نیکوکاری پیونددهنده‌ فقرا با اغنیا هستند تا از این طریق مشکلات پیش روی اقشار بی‌بضاعت با شتاب بیشتری رفع شود که واگذاری امور مردم به خود آنها یکی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی مراکز نیکوکاری بوده و خیرین با پرداخت کمک‌های خود به مراکز نیکوکاری می‌توانند شتاب بیشتری به رفع نیازهای اقشار آسیب‌پذیر بدهند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اظهار کرد: نیازها و مشکلات خانوارهای بی‌بضاعت در هر محله توسط مراکز نیکوکاری شناسایی شده است که این امر روند رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان را تسریع می‌کند و خیرین می‌توانند نحوه هزینه‌کرد کمک‌های خود را توسط مراکز نیکوکاری به طور دقیق رصد کنند که این امر اعتماد عمومی و شفاف‌سازی عملکرد این مراکز را در بر خواهد داشت.

توحیدی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری به صورت کاملا مستقل عمل می‌کنند، گفت: فعالیت‌های مراکز نیکوکاری با محوریت مردم و معتمدان محله صورت می‌گیرد که خیران با حسن اعتماد خود به این مراکز تلاش می‌کنند گرهی از مشکلات اقشار آسیب‌پذیر بگشایند.

وی با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری همیار و همکار کمیته امداد در رسیدگی به امور فقرا هستند، بیان کرد: خیران در هر محله و منطقه با ارائه کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود به مراکز نیکوکاری، در رفع محرومیت نیازمندان محل و منطقه خودشان مشارکت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار